SAP Customer Data Platform a tökéletes vásárlói élmény létrehozásához

forrás: Prím Online, 2020. október 17. 14:01

Az ügyfélélmény (customer experience, CX) témája köré szervezett kétnapos, nemzetközi, online SAP Customer Experience LIVE konferencián debütált az új generációs SAP Customer Data Platform. Az új SAP CDP a teljes ügyfél életciklus során, valós idejű adatok alapján biztosítja a legkülönbözőbb csatornákon folyó, releváns ügyfél-interakciók menedzsmentjét a marketingtől az értékesítésen át az ügyfélszolgálati tevékenységig.

Világszerte egyre nagyobb figyelem irányul az ügyfélélmény-menedzsmentre, hiszen a márkák egyre élesedő versenyében ez az egyik legmarkánsabb megkülönböztető tényező. Míg korábban a naprakész ügyféllista, valamint a marketing-adatbázis jellemezte a felkészült szervezeteket, napjainkban a vállalatok egyre inkább a CDP-k, a customer data platformok által biztosított új típusú képességek felé fordulnak, hogy biztosítsák a személyre szabott, valódi vásárlói, felhasználói élményt a legkülönbözőbb interakciós pontokon, felületeken, információs és értékesítési csatornákon. Sok esetben azonban egy csupán marketing-fókuszú megközelítés gátat szab a valódi lehetőségek kihasználásának.

 

Az SAP Customer Data Platform a különböző csatornákon folyó hirdetési, ajánlatadási, értékesítési, valamint teljesítés-utánkövetési és ügyfélszolgálati aktivitást egy integráns logikai rendszerben képes optimalizálni. A megoldás kihasználja a rendszer magasfokú automatizációs képességeit, és a különböző interakciós pontokból kinyert, releváns ügyféladatok révén levonható következtetésekben, előrejelzésekben rejlő lehetőségeket. Ezen ügyfél-jellemzők teljesebb kiismerésének lehetősége új távlatokat nyit az intézmények, vállalatok számára az ügyféllojalitás új szintjének kiépítésében. 

 

 

Az SAP Customer Data Platform négy fontos területen képvisel újszerű megközelítést a márkakommunikáció hatékonyságának növelésére:

 

„Nem mi találtuk fel a CDP-rendszert, mint kategóriát, de az SAP Customer Data Platform jelenleg a piacon az egyik legfejlettebb ilyen rendszer, mellyel egy teljesen új világ és új üzleti lehetőségek eddig nem ismert tárháza nyílik meg ügyfeleink előtt” – mondta el az SAP CX LIVE konferencián Bob Stutz,az SAP Customer Experience divízió elnöke.

 

„Napjainkban a lojális, visszatérő ügyfél a legnagyobb kincse egy értékesítésorientált nagyvállalatnak” – mondta a termék bemutatkozása kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Felbecsülhetetlen adattömeg keletkezik mind házon belül, mind pedig az értékesítési végpontokon, amelyek feldolgozásával lépésről-lépésre erősíthető az ügyfélélmény és az elköteleződés. Az SAP új szoftvere révén a névtelen vásárlók a legteljesebb személyes kiszolgálást élvező ügyfelekké válhatnak.”