Home Agent néven indított állandó távmunkaprogramot a Vodafone Magyarország meglévő és újonnan belépő ügyfélszolgálatos kollégák körében – ezzel úttörő szerepet vállalva az innovatív, digitális munkavégzés kialakításában. A programmal a távközlési vállalat lokációtól függetlenül kíván munkalehetőséget teremteni, olyan munkavállaók számára, akik otthonaikat nem – vagy csak korlátozottan – tudják elhagyni, vagy olyanok számára, akik csekély munkalehetőséggel bíró térségben élnek. A Home Agent sikerét mi sem mutatja jobban, minthogy az elmúlt pár hónapban már 270-en jelentkeztek a programba.
A Vodafone Magyarország budapesti, miskolci és kolozsvári irodáiban még március közepén rendelte el a koronavírus miatt a teljes munkatársi állománya számára az otthoni munkavégzést, ami egyáltalán nem okozott fennakadást a vállalat életében, hiszen ügymenetükben a home office évek óta jelen van. A vállalat ekkor döntött úgy, hogy az ügyfélszolgálaton dolgozói kollégái számára is biztosítja a távmunka lehetőségét, így az ügyfélszolgálat 95%-a át is állt az otthoni munkavégzésre. A Vodafone Magyarországon úttörőnek számít ebben a tekintetben, hiszen korábban – elsősorban az informatikai infrastruktúra miatt – elképzelhetetlen lett volna az ügyfélszolgálat távoli munkavégzésre való átállása.
Mivel a home office-ban töltött időszak tapasztalatai bizonyították az új munkarend hatékonyságát és előnyeit, ezért a Vodafone úgy döntött, hogy állandó távmunkaprogramot hirdet meg ügyfélszolgálatos munkatársai körében. A program rendkívül nagy népszerűségnek örvend, a júliusi bejelentés óta már 270 kolléga adta le a jelentkezését. Ezen kollégák közül 160-an meg is feleltek a tartós home office követelményeinek, így ők a rendkívüli helyzet megszűnése után is folytathatják az otthoni munkavégzést.
A nagy népszerűségre való tekintettel a vállalat az újonnan belépő ügyfélszolgálatos kollégák körében is meghirdette a programot.
„Óriási az érdeklődés a távmunkában végezhető ügyfélszolgálati pozíciókra, számos olyan terület van, ahol az új kollégák már ebben a munkarendben segítik az ügyfélszolgálat munkáját. Azt gondolom, hogy ez egy kölcsönösen előnyös helyzet a vállalat és a munkavállalók számára, hiszen az ilyen jellegű távmunka programok megoldást nyújthatnak a foglalkoztatottság növelésére olyan térségekben is, ahol egyébként kevés a munkalehetőség, illetve olyan emberek számára, akik egészségügyi okokból, vagy egyéb feladataik ellátása miatt nem tudták elhagyni otthonaikat. Az ügyfélszolgálatunk ezzel a programmal olyan tehetséges munkavállalókat is integrálni tud az egyes csapatokba, akik korábban pont a fenti okok miatt nem tudtak jelentkezni.” – mondta el Szentkuti Gabriella, a Vodafone Magyarország Lakossági Értékesítési és Operációs Vezérigazgató-helyettese.
A kezdeményezés bővítése folyamatosan zajlik a vállalatnál, most a Miskolcon működő, ügyfélszolgálati tevékenységet végző csapatok bővítésére indult toborzási kampány, amiben szintén biztosítják a távmunka lehetőségét.
A Vodafone lépése nem meglepő, hiszen a távoli munkavégzésnek számos előnye van, mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról. A kollégák egyrészt időt és pénzt spórolnak a munkahelyre történő utazás kiesésével, másrészt a megoldás rugalmasabb munkavégzést tesz lehetővé, ezen tényezők pedig csökkentik a stresszt és növelik a munkahelyi elégedettséget. Munkáltatói oldalról is rendkívül előnyös, hiszen az irodába járás megszűnésével lehetőség nyílik olyan munkavállalók bevonzására, akiknek ez korábban problémát jelentett. Így olyan tehetségek is csatlakozhatnak a vállalathoz, akik az irodaházaktól messzebb élnek, esetleg betegség vagy ápolás miatt kevésbé mobilisak.