A legfontosabb tudnivalók honlapkészítés előtt

forrás: Prím Online, 2020. november 16. 16:55

Igényes, minőségi weboldal nélkül nem tudsz hosszú távon sikeresen vállalkozni. Egy jó weboldal növeli a célközönséged bizalmát céged iránt, és megsokszorozhatja az eladásokat. Mire figyelj, ha megbízol valakit honlapod elkészítésével? Érdemes esetleg inkább neked hozzákezdeni?

Mire figyelj, ha te készítenéd el a saját honlapod?

 

Ebben az esetben érdemes átgondolnod ezt a három alapvető dolgot:

 

  1. Van rá elég időd? 

 

Teljesen kezdőként egy tartalomkezelő rendszerben (mint például a Wordpress) sablon alapján is minimum több nap egy néhány aloldalas bemutatkozó weboldal elkészítése (és akkor még egyáltalán nem a kész honlapról beszélünk, ahol minden szín, szöveg és kép fel van töltve).

 

  1. Megéri a befektetett időd?

 

Egy kis számolással hamar kiderülhet, hogy a honlapkészítéssel töltött időd kétszer olyan drága, mintha megbíztál volna valakit. (Például ezalatt az idő alatt foglalkozhattál volna az értékesítéssel.)

 

  1. Egyedi honlapot szeretnél?

 

Fontos végiggondolnod, mennyire szeretnéd a saját vállalkozásod képére alakítani a honlapod. Megelégszel-e például egy Wordpress sablonnal, aminél korlátozottak a szerkesztési lehetőségek. Gondold végig, hány aloldalt szeretnél, szükséged van-e speciális funkciókra (például beépített mezők, kártyás fizetés az oldaladon stb.).

 

Mire figyelj, ha megbízol valakit?

 

Ha a fentiek alapján úgy érzed, érdemesebb lenne profikra bízni weboldalad elkészítését, próbálj olyan szolgáltatót választani, akinél mindent megtalálsz egy helyen: vagyis segítenek a domain ügyintézésében, a webtárhely kiválasztásában és a weblap elkészítésében is. Érdemes körülnézned például az AB Plusz honlapján, ha teljes körű honlapkészítési szolgáltatást szeretnél.

 

Mire kell még figyelned ebben az esetben? Nagyon fontos a gördülékeny kommunikáció: milyen gyorsan reagál a szolgáltató a kérdéseidre? Probléma esetén elérhetőek akár hétvégén is? Ez akkor is kiemelten fontos lesz, ha kész a weboldalad: ha péntek este válik elérhetetlenné a honlapod (az egyik fő értékesítési csatornád), elég nagy luxus lenne hétfő reggelig várni a hiba elhárításával. (Egy ilyen helyzetben az idő szó szerint pénz.)

 

Érdemes utánanézned, van-e a szolgáltatónak referenciája, találsz-e róla értékeléseket. Milyen részletesen írja le, hogyan dolgozik? (Például mikor ad árajánlatot? Ha még azelőtt, hogy elmondtad volna pontosan, hogy mit szeretnél, kezdj el gyanakodni: enélkül honnan tudná, mennyi időt és fejlesztést igényel az elkészítése?) 

 

Nézz utána, hogy reszponzív, keresőbarát oldalt készít-e. Ezenkívül fontos, hogy miután kész a weboldalad, letesztelhesd, hogyan működik, és ha módosításra van szükség, ez ne legyen akadály.

 

Bárhogy is döntesz, a legfontosabb, hogy olyan honlapod legyen, ami illik hozzád és a vállalkozásodhoz, így segít elérni az üzleti céljaidat.