A Napster megjelenése megváltoztatta az on-line zenei üzletág szabályait és növelte a kockázatot. Az IBM, és a többi versenytárs a Napster-modell előnyös tulajdonságait szeretné megtartani, ugyanakkor a szerzői jogokkal rendelkezőknek csaknem teljes irányítást szeretnének a kezükbe adni, legalábbis ami a zenék, és más médiumok internetes kereskedelmét illeti.
Az IBM új rendszere engedélyezi, hogy a dalokat lemásoljuk, és annyiszor küldjük tovább őket, ahányszor csak szeretnénk, de a másolatokra már bizonyos szigorításokat léptethetnek életbe:
- a lemásolt dal már csak egyszer hallgatható meg,
- csak 30 másodpercet hallgathatunk meg belőle,
- vagy egyáltalán nem játszható le többször.
Az új modell megfelel a kiadóknak is.
"Ha feltételezzük, hogy a Napster jelenlegi állapotában eltűnik, felmerül a kérdés, hogy mi fogja felváltani? Mi most éppen ezt a kérdést válaszoltuk meg." - nyilatkozta Scott Burnett, az IBM Global Media and Entertainment-től.
Az IBM új technológiája olyan lehetőségeket teremt, melyek megszüntetik a jelenlegi állapotokat, csökkenti a kalózmásolatok számát, a vevők pedig, a remények szerint, újra fizetnek majd a zenéért - írja a ZDNET.
A szerzői jogokkal rendelkezők szabadon korlátozhatják az interneten terjesztett anyagok lejátszhatóságát, másolhatóságát, de a technológiai lehetőséget teremt a DVD-nél már bevezetett régiókódok használatára is.