Az elmúlt év mindenki számára merőben új kihívásokat és a korábbiaktól eltérő feladatokat tartogatott. Az Adverticumnál is be kellett vezetni tavasszal az otthoni munkavégzést, bár a járvány enyhülésétől kezdve mindenki maga dönthette el, hogy hol tud hatékonyabban dolgozni. A napi online értekezleteken, beszámolókon keresztül kézben tartott „home office” meghozta az eredményét: év végére egy igen jelentős fejlesztés készült el: az EasyBID szolgáltatás mely maximalizálja a programmatic megoldásokat használó tartalomszolgáltatók bevételeit. A cég pedig idén már a 20. születésnapját ünnepli.
Az Adverticum Zrt., Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszerének, az Adverticum AdServernek fejlesztője és üzemeltetője jubileiumi évfordulóhoz érkezett: 20 éves fennállást ünnepli a cég. Úgy tűnik azonban, a lendület mit sem változott az évek során, hiszen a pandémias helyzet ellenére is sikeres üzleti évet tudhatnak maguk mögött.
A tavalyi év nagy meghatározó fejlesztése, az EasyBID volt. Az új megoldás a Header Bidding típusú licitálást aknázza ki. Ez egy többlépcsős fejlesztés eredménye, melynek során a fejlesztő csapat a HOPPexszel és a programmatic lehetőségek bővülésével közvetlenül érintett tartalomszolgáltatókkal közösen alakította ki a szolgáltatás főbb paramétereit. A partnerek bekapcsolódhattak (és továbbra is bekapcsolódhatnak) a tesztelés folyamatába, és az ő észrevételeik alapján tökéletesedik az a rendszer, amely kiválasztja, hogy a lehetőségek közül melyik hirdetés hozza a legtöbb pénzt a felületét áruba bocsátó portál számára.
A pandémiás év külön kihívást jelentett az Internet Hungaryn is elismert Adverticum Ügyfélszolgálat számára. A hirdetéskiszolgáló piacon betöltött szerep és a hosszú évek alatt kiépült ügyfélkör minden időszakban sok megválaszolandó kérdést jelent az ügyfélszolgálat számára, de az elmúlt évben mindehhez hozzáadódott, hogy a megszokott oktatásokat is online felületen kellett megtartani. Az Adverticum továbbra is ambicionálja, hogy ügyfelei nem csak bármikor elérjék a szakembereiket, hanem a kielégítő választ is gyorsan megkapnák, akár egy meglévő funkció kapcsán van problémájuk, akár egy új fejlesztési irányhoz adnak ötletet.
Az újak mellett a cég sok munkát fektetett a már meglévő megoldások naprakészen tartására is, a meglehetősen komplex szoftverrendszer folyamatos frissítésére is, figyelembe véve a felhasználói igényeket. 2020-ban például a Mobil Extra célzás terén volt ilyen jelentősebb finomhangolás. Ehhez a megoldáshoz kötődik a mobilitás típusú targetálás, amellyel az Adverticum AdServer ügyfelek számára lehetőség nyílik arra, hogy az olvasó készülékére az eszköz típusának figyelembevételével lehessen hirdetést célozni, az alapján, hogy az egy hordozható (mobil vagy tablet) vagy egy asztali eszköz (laptop vagy asztali számítógép).
Megérkezett a fedélzetre Chat Boti is, „aki” a weboldalra látogatókat segíti a szolgáltatás megismerésében, a lehetőségek kiaknázásában, ezáltal időt spórol meg azoknak, akik különféle szolgáltatásokról, konstrukciókról szeretnének tájékozódni, de nincs idejük e-maileket írni, telefonálni, illetve azoknak is, akik még csak most találkoznak először az Adverticummal.
A technológiai fejlesztéseken túlmenően az ügyfelek számában is bővülni tudott a cég. Más weboldalak mellett a 2020-ban indult Telex.hu is az Adverticum AdServer mellett tette le a voksát.
A járványhelyzet arra sarkallta a csapatot, hogy különféle támogatásokkal ügyfeleik helyzetén is igyekezzen könnyíteni. A tavaszi első hullámban az a döntés született, hogy fél évig ingyenesen biztosítják ügyfeleik számára az innovatív adat alapú célzási megoldásukat. A „DataMe DMP adatok” néven bevezetett szolgáltatás segítségével az AdServer felhasználóinak lehetősége nyílik demográfia, ISP (internetszolgáltató) és érdeklődési körök szerint szegmentált adatokat a pontosabb célzás érdekében felhasználni.
Az év végi ajándékozás is eltért a megszokottól, azúttal az Adverticum a legnagyobb szeretettel és odaadással csomagolt ajándékozás örömét átadta a partnereinek: az évi közös munkát megköszönték az ügyfélkörnek, de nevükben az ajándékokra szánt összeggel az „Etesd a dokit” mozgalmat, azaz az Etesd Nonprofit Közhasznú Kft. munkáját és egyben példaértékű kezdeményezését támogatta.
„Remélem ügyfeleink számára is jóleső érzés volt, hogy az idei céges ajándék a járvány fősodrában értünk dolgozó emberek asztalára kerülő egészséges táplálékká változott, hiszen ha meg kellene választani az elmúlt év emberét, mi bizonyosan a covidos orvosokra és ápolókra szavaznánk.” – jelentette ki Szabó Hédy, vezérigazgató. Hozzátette: „2021-re is optimistán tekintünk, már csak azért is, mert számunkra ez jubileumi év, 2001 szeptemberében alakult meg az Adverticum Zrt. A huszadik születésnapunkra talán a járványhelyzet is enyhül, mi pedig a húszas éveinket is azzal az átlátható és független üzleti szemlélettel és technológiai tudással kezdhetjük el, amivel a tinédzser korunktól búcsúzunk”.