Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures harmadik alkalommal hirdeti meg startupher programját, amelynek célja a női vállalkozók, startupperek támogatása. A kampány során a jelentkező női vállakozókat kiváló szakértői csapat és neves mentorok segítik majd ötletük kidolgozásában és fejlesztésében. A legjobbak idén is 15 millió forintos inkubációs befeketési lehetőséget kapnak.
Ahhoz, hogy egyre több nő tekintse a saját vállalkozást karrierútnak, olyan lehetőségeket kell teremteni számukra, amelyek ösztönzik innovatív ötleteik piacra vitelét. A tőkebefektető társaság különösen fontosnak tartja, hogy olyan programot indítson, amelyben a nők precizitása, kreativitása, hosszú távú szemléletmódja, együttműködő hozzáállása egy jó ötlettel és megfelelő szakmai segítséggel kombinálva hosszútávon fennmaradó vállalkozásokat hozhat létre.
„Tapasztalataink alapján a legjobban teljesítő befektetési csapatok a legsokszínűbbek is egyben. Természetesen ezt nem lehet a nemekre leegyszerűsíteni, de mindenképpen örömömre szolgál, hogy portfoliónkban az egy évvel ezelőtti 32%-ról mára közel 36%-ra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyekben egy vagy több női cégalapító is tevékenykedik. Ebben a StartupHER-nek nagy szerepe van. A mára sikeres programsorozattá vált kezdeményezést ismerik és szeretik a vállalkozó kedvű hölgyek, az elmúlt két évben 700-nál is több pályázatot nyújtottak be. Olyan sikertörténetek indultak itt el, mint a Truviva, a Briefly vagy a Happy Little Planet, akik női vállalkozók új generációját ösztönözhetik ötletük megvalósítására” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.
Az európai kontinens viszonylatában mért adatok is alátámasztják a Hiventures portfoliójában tapasztalt trendet. A női alapítású vagy női társalapítóval rendelkező társaságok kockázati tőkefinanszírozása Európában az elmúlt években valamelyest intenzívebbé vált, amelyhez hozzájárult, hogy több nőkre specializált inkubátorprogram is indult. Bár a nemzetközi statisztikák a 2020-ban alapított európai startupok számában csökkenést mutatnak 2019-hez képest, a hölgy alapítót is foglalkoztató új startupok aránya egy év viszonylatában 4 százalékpont körüli növekedést ért el.
Kertész Éva, a Hiventures növekedési portfóliójába tartozó POLCZ alapítója és vezetője szakmai mentorként csatlakozott StartupHER programhoz. „Fontosnak tartom, hogy személyes történetemen és tapasztalatomon keresztül mondjam el, vállalkozni mennyire izgalmas kihívás. Megváltoztathatom a piaci trendeket, új dolgokat hozhatok létre, hatással lehetek a környezetemre és inspirálhatok másokat, emellett sok energiát és szabadságot is köszönhetek annak, hogy sikerült megállni a saját lábamon” – nyilatkozta Éva az első lépések megtételére buzdítva a női vállalkozókat.
A StartupHER program 2021. március 8-án, nemzetközi nőnapon indul, és április 9-ig jelentkezhetnek innovatív, egyedülálló ötletükkel a saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, továbbá azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen. A sikeres jelentkezés egyik fontos eleme az együtt dolgozó csapat, amely rendelkezik az összes szükséges kompetenciával ahhoz, hogy a vállalkozást sikerre vezesse.
A beérkező pályázatok szakmai előszűrését követően a tíz legjobb csapat fejlődését a hagyományoknak megfelelően egy-egy elismert női mentor segíti, akik személyes konzultáció alkalmával saját tapasztalatukat és szakértelmüket osztják meg a kezdő vállalkozókkal. Az idei mentorcsapat tagjai Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója, Hegedűs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, Tomán Szabina, a Toman Lifestyle vezérigazgatója, Gere Andrea, a Gere pincészet vezető borszakértője, Kertész Éva, a Polcz alapító-vezetője, Risztov Éva, úszó, olimpikon, motivációs előadó, Horváth Dorka, a Bookr Kids vezérigazgatója, Pocsaji Csilla, a Tebe csomagolásmentes bolt alapító-tulajdonosa, Cserháti-Herold Janka, a hormonmentes.hu tulajdonos-alapítója és Sipos Melinda, a Ligeti Bolt alapító-tulajdonosa.
A szakmai mentoráláson túl a legjobbak részt vehetnek egy kétnapos bootcamp-en májusban, ahol interaktív előadásokon, workshopokon és konzultációkon a Hiventures legkiválóbb befektetési szakértői vértezik fel minden olyan hasznos ismerettel a csapatokat, mint például üzleti modell megalkotás, piackutatás, pénzügyi tervezés, startup módszertani alapok. Mindezek szükségesek ahhoz, hogy a leendő startupperek vállalkozási ötletüket bemutathassák és az innovatív ötletükhöz kapcsolódó üzleti víziójukkal elnyerjék a szakmai zsűri tetszését.
A programot a Demo Day zárja, ahol a Hiventures szakmai zsűrije előtt mutatkozhatnak be a csapatok, akik közül a kiemelkedően teljesítők lehetőséget kapnak, hogy elnyerjék a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetését vállalkozásuk megvalósításához.
A jelentkezés egy rövid regisztrációs lap kitöltésével lehetséges a következő linken: www.startupher.hiventures.hu
A StartupHER kampányvideója: