A magyar e-kereskedők érdekképviseleti szervezete, az Ecommerce Hungary egyeztetést kezdeményezett a koronavírus járvány elleni védekező intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló jogszabály egyes rendelkezéseinek értelmezése kapcsán a Gazdaságvédelmi Operatív Törzs szakembereivel. A szervezet elsősorban a csomagküldő internetes kereskedelem egyik mozzanata, a személyes átvétel biztosításának lehetőségével kapcsolatosan kért pontosítást és fejtette ki szakmai álláspontját.
Mint ismeretes, az Ecommerce Hungary múlt pénteken kiadott álláspontja az, hogy a személyes átvételi szolgáltatást nyújtó (azaz a csomagküldés utolsó fázisát megvalósító) üzlethelyiség kizárólag ennek a csomagátadási szolgáltatásnak a biztosítása érdekében nyitva lehet, de normál (fizikai jelenléten alapuló vásárlási folyamatban) vevőt nem fogadhat.
A kormányrendelet szerint köteles zárva lenni egy bolt (mert személyes jelenlétet igényel a vásárlók vásárlása). Ez alól kivétel az a helyiség vagy helyszín, ami csomagküldő szolgáltatás célját szolgálja, azaz a pl. személyes átvételt biztosít, tehát erre a lehetőségre vonatkozóan kivételt fogalmaz meg a jogszabály. A csomagküldő szolgáltatást nem csak házhozszállítással (ami külön is meg van említve kivételként), hanem átvevő ponton történő személyes átvétellel is meg lehet valósítani, ez benne van a csomagküldő internetes kiskereskedelem meghatározásában.
Az újjáalakult e-kereskedelmi szövetség, az Ecommerce Hungary idén februártól hangsúlyos szerepet szán az egész magyar e-kereskedelemi szektor érdekképviseletének és várja tagjai közé azokat az e-kereskedőket, webshopokat, akik fontosnak tartják a szakma érdekképviseletének támogatását és akár tevékenyen is részt akarnak venni az egyesület valamelyik tagozatának munkájában, például tudásmegosztásban, keresztmarketingben, közös beszerzési projektekben.