A Schneider Electric is csatlakozik a Föld Órája kezdeményezéshez, a vállalat arra kéri munkatársait, hogy minél többen kapcsolódjanak be a programba. A cég az év elején jelentette be, hogy globális szinten tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását. Ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni.
A Föld Órája kezdeményezés azzal a céllal jött létre, hogy felhívja a figyelmet az éghajlatváltozás elleni küzdelem fontosságára. A WWF által elindított akció története 2007-ben kezdődött, akkor még csak Ausztráliában szervezték meg, majd a következő évtől vált nemzetközivé és Magyarország is csatlakozott már 2008-ban a programhoz. A szervezők arra kérik a háztartásokat és a vállalkozásokat, hogy március utolsó szombatján egy órára kapcsolják le, illetve ki a nem létfontosságú lámpákat, berendezéseket.
Idén március 27-én magyar idő szerint 20:30 és 21:30 között lesz a Föld Órája, amihez csatlakozik a Schneider Electric is. A vállalat arra kéri hazai munkatársait, hogy minél többen vegyenek részt a kezdeményezésben.
A Schneider Electric globális szinten az elmúlt öt évben folyamatosan fogalmazott meg egyre ambiciózusabb célkitűzéseket a fenntarthatóság kapcsán. A cég az év elején úgy döntött, hogy tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását, ennek érdekében hat területen 11+1 konkrét célkitűzést fogalmazott meg, amelyeket 2025-ig kíván teljesíteni.
A klímavédelem kapcsán a vállalat többek között el akarja érni, hogy 2025-re a bevétele 80 százaléka zöld megoldásokból származzon. Emellett összesen 800 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást előznének meg az ügyfeleiknek, illetve az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátását felével csökkentenék. A termékeikben 50 százalékra növelnék a zöld anyagok arányát, míg a csomagolásokban teljes mértékben megszüntetnék az egyszer használható műanyagok alkalmazását, illetve újrahasznosított kartonnal dolgoznak.
„A fenntarthatósági programunk keretében rendszeresen szervezünk helyi figyelemfelkeltő kampányokat, amelyek keretében mozgósítjuk a kollégáinkat, hogy aktívan részt vegyenek valamilyen, a környezetvédelemhez kapcsolódó aktivitásban. A Föld Órája keretében például a kismegszakítókat és tartozékaikat gyártó MG Zala üzemünkben egy órára leállnak majd szombaton” - mondta el Veres Zsolt, a Schneider Electric Magyarország vezérigazgatója.