A COVID-19 világjárvány újabb lendületet adott a kereskedelem gyors ütemű digitalizációjának, a hazai és a nemzetközi e-kereskedelem - mind B2C, mind B2B területen - jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt évben. A gazdasági, pénzügyi és üzleti tematikájú sajtótermékek egyre gyakrabban foglalkoznak témával és nyújtanak tájékoztatást a piaci szereplők számára azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnak alkalmazkodni a folyamatosan fejlődő digitális környezethez.
Arról azonban ritkábban esik szó, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyek már létrehoztak egy online értékesítési felületet, milyen további kihívásokkal kell szembenézniük a digitalizáció útján. Az új online vásárlási szokások számos területen sajátos igényeket támasztanak a kis- és közép vállalkozások felé, és a webshopok számára ma már számos korábban nem létező innovatív megoldás és digitális szolgáltatás áll rendelkezésre tevékenységük optimalizálásához, legyen szó a pénzforgalom tervehetőségének megteremtéséről, online ügyfélakvirációról, vagy arról, hogy milyen promóciós eszközökkel alakítható ki az ügyfélhűség az e-kereskedelem világában.
Ahhoz, hogy a vállalkozók otthonosan mozogjanak a digitális szférában szükségük van egy információforrásra, ahol tapasztalt e-kereskedelmi szakemberektől és üzletemberektől kaphatnak segítséget az e-üzleti világban való tájékozódáshoz. A Zen.com digitális pénzügyi szolgáltató ezért indította el folyamatosan frissülő, e-kereskedelmi híreket, útmutatókat, piaci elemzéseket tartalmazó szakmai blogját.