Az élő rendezvények vonzanak? Nem vagy egyedül!

forrás: Prím Online, 2021. április 1. 10:38

Egyre több és több online rendezvénnyel találkozunk, ami a jelenlegi helyzetben frissítő lehet a mindennapokban, ám mindannyian érezzük: valami mégis hiányzik, nagyon kellenének már az élő rendezvények. Vajon miért nincs olyan lehengerlő hatással ránk egy online esemény, mint egy live event?

Az érzelmi háttér

 

A legtöbb „műkedvelő” rendezvénylátogató már rögtön sorolná is, hogy mi az, ami egy élő rendezvényben megvan, az online-ból viszont hiányzik.

 

Rögtön ott van a hangulat, amelyet a fotelből a képernyőt nézve nehezen élhetünk át. A virtuális koccintásnak sem olyan csilingelő a hangja, és az eseményen felszolgált étel közös elfogyasztása is elmarad.

 

Bármilyen fejlett is a technológia, ezeket az élményeket – egyelőre – nem képes visszaadni. Márpedig egy rendezvénynek épp az a célja, hogy kissé kiragadjon minket a megszokott hétköznapokból, és élményt nyújtson. 

 

 

Az élő rendezvények több profitot szereznek

 

A rendezvényszervező szakma körében elvégzett felmérések azt mutatják, hogy egy hagyományos rendezvény „sales rakétaként” működhet egy cég életében. Az ezeken az eseményeken résztvevő látogatóknak több mint kétharmada új vásárlási döntést hoz, vagy a korábban meglévő elköteleződését erősíti meg.

 

A felmérés arra is keresett választ, hogy ez mit jelent majd a vásárlási adatokat tekintve. A megkérdezettek a rendezvény előtt 38%-ban gondolták úgy, hogy változást fognak érzékelni majd a vásárlási adatokban. A rendezvény utánkövetése során pedig kiderült, hogy ez a szám 76%-ra módosult.

 

Mivel az élő események mélyebb nyomot hagynak a látogatókban, ezért a későbbiekben jobban fognak emlékezni a termékedre vagy a szolgáltatásodra. Ez hatalmas előny, hiszen ha nem is rögtön érik be a munkád, könnyen lehet, hogy hónapok múlva fogsz profitálni belőle. Arról nem is beszélve, hogy a felmérések szerint a látogatók 69%-a a rendezvény után két héten belül ajánlani fogja a kiállítók portékáit ismerőseiknek. Az ajánlás pedig tudjuk, hogy az egyik legerősebb lába a salesnek.

 

A marketingesek Paradicsoma

 

Marketing szempontból is ígéretes egy élő rendezvény. Ha egy szakmai eseményen a márkád nem jelenik meg, az akár 5%-kal is visszavetheti a márka ismertségét. Egy átlagos rendezvényen a látogatók hozzávetőlegesen 5 és fél órát töltenek el. Ez az idő megegyezik 660 db broadcast megtekintési idejével. Mondanunk sem kell, hogy melyik a költséghatékonyabb.

 

A TV reklámoknál kétszer, a print hirdetéseknél háromszor, míg a rádióreklámoknál négyszer hatékonyabbak a live rendezvények. Ezenfelül, ha az érdeklődők találkoznak veled egy kiállításon, 28%-kal gondolják innovatívabbnak a márkádat, mint azt, amelyik nincs jelen a rendezvényen.

 

Az ügyfelekkel való kapcsolattartásra is ideális módszer, ha személyesen részt veszel egy szakmai kiállításon. Könnyebb, lazább kommunikáció a partnereiddel, nagyszerű PR lehetőség és az egyik legjobb reklám.