Rekord évet írt 2020-ban a SentiOne, a világ egyik vezető online listening és AI ügyfélszolgálat automatizálási platformja, a tavalyi 70 százalékos növekedésével közel 400 millió forintnak megfelelő árbevételt ért el globálisan. A Magyarországon 2015 óta jelen lévő nemzetközi cég az elmúlt évben itthon több mint harmadával növelte ügyfélkörét, bevételei pedig 55 százalékkal nőttek. A SentiOne nem csak a kommentek, említések számát, de a hozzájuk kapcsolódó érzelmi töltetet is elemzi, így a brandek átfogó képet kaphatnak arról, mit gondol róluk az internet.
Budapest számokban
A hazai marketingkommunikációs piac is egyre jobban tolódott az online csatornák felé az utóbbi években, ezt 2020-ban a koronavírus megjelenése eddig soha nem látott léptékben erősítette fel. A trendet követve megnövekedett az igény a hatékonyságot növelő eszközök - mint a social listening és az ügyfélszolgálati platformok – felé is, hiszen ma már nehezen képzelhető el egy brand megítélésének mérése online listening nélkül. Ezt támasztják alá a budapesti SentiOne adatai is: a magyar iroda 35 százalékos ügyfélnövekedés mellett a bevételek 55 százalékos emelkedésével zárta a tavalyi évet.
„A koronavírus járvány kezdetén nekünk is át kellett gondolni működésünket. Extra riasztásokat, azonnali értesítéseket állítottunk be partnereknek, azokra az esetekre, hogyha a brandjüket és a pandémiát együtt említik az online térben. 2020-ban a digitális transzformáció több szervezet életében elindult, vagy nem látott mértékben felgyorsult, így több nemzetközi szereplőt tudtunk segíteni a Conversational AI platformunkkal, főleg pénzügyi és telekommunikációs szektorokban” - árulta el Freud Edvin, a Sentione magyarországi vezetője.
A SentiOne hazai ügyfelei részére 48 egyedi kutatást készített tavaly, amelyek segítségével a márkák nemcsak az online jelenlétük statisztikáira kapnak rálátást, hanem a fogyasztók szemén keresztül láthatják a márkák, termékek, vagy szolgáltatások erősségeit és gyenge pontjait, és ezzel az adatalapú tudással, kvalitatív elemzéssel könnyebben tudnak a mindennapi munkájuk során stratégiai és marketing döntéseket hozni. A platformot a cégek házon belül is használhatják, egyre inkább jellemző, hogy a SentiOne partnereknél külön munkatárs foglalkozik online adatok elemzésével.
Az online listening, és kvalitatív mélyelemzések mellett kialakult egy piaci igény az online adat és vélemény alapú stratégiai tervezésre és tanácsadásra. Ezért a magyar csapat egy kifejezetten ezt támogató, új szolgáltatás bevezetésén dolgozik.
A budapesti iroda tavaly 1 465 459 darab online említés elemzése mellett 18 olyan újdonságot mutatott be, mint például a testre szabható automatikus riportok vagy az említések csoportos kategorizálása. 2020-ban több mint 330-an regisztráltak az első, nagy sikerű Data Lego webináriumukra, amely a hazai és nemzetközi streaming szolgáltatók, mint például a Netflix, helyzetét elemezte.
A cég számára a pandémia mellett a tavalyi év egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy az új Facebook és Instagram szabályoknak megfeleljen a platform, ez rengeteg egyeztetést igényelt a partnerekkel. A SentiOne 2020-ban átstrukturálta a partnereikkel való kommunikációs stratégiáját is. Ennek elsődleges célja az volt, hogy folyamatos, proaktív párbeszéd alakuljon ki a felhasználók és a platform között, akár az elemzések mentén, akár a chaten zajló beszélgetések során, utóbbi 98%-os értékelést kapott tavaly az ügyfelektől.
AI automatizálási boom
A tavalyi év legfontosabb eseménye a SentiOne életében egy új üzletág sikeres debütálása volt a piacon: az ügyfélszolgálat mesterséges intelligencia alkalmazásával történő automatizálása, amelynek nagy sikert jósolnak a szakértők.
„2020 mindenképpen áttörést jelentett számunkra, nagyon intenzív fejlesztési szakaszba kezdtünk, elindult egy dinamikus külföldi terjeszkedés, illetve a működési folyamatok újragondolása, amelyekre az ügyfelek és a partnerek is nyitottak voltak” - mondja Kamil Bargiel, a SentiOne alapítója és vezérigazgatója.
A 10 éve Lengyelországban startupként indult SentiOne tavaly rekord 1,1 millió EUR EBITDA-t és 3,3 millió EUR bevételt ért el, amely 70 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A több mint hetven nyelven elérhető szolgáltatás tavaly az EIT Digital Challenge megmérettetésen Európa 20 legjobb technológiai vállalata közé is bekerült.