A Canalys, az IDC és a Strategy Analytics piackutatók kiadták aktuális elemzéseiket a globális okostelefonpiac 2021 első negyedévi eredményeiről. Ezek szerint a Xiaomi továbbra is tartja 2020 harmadik negyedéve óta meglévő harmadik helyét a világ okostelefon piacán.
Magyarországon a Xiaomi érte el messze a legnagyobb éven belüli növekedést a mobilgyártók között 2021 első negyedévében, 311 százalékot, és ezzel a második legnagyobb szereplő lett az okostelefonok piacán.
A Canalys Smartphone Market Pulse: Q1 2021 tanulmány szerint a Xiaomi a legutóbbi negyedévben érte el története legjobb eredményét: 62 százalékkal növekedtek az eladásai, 49 millió készüléket szállított le a partnereinek. A világ öt legnagyobb okostelefon brand-je közül, a leszállított készülékek tekintetében, 2021 első negyedévében a Xiaomi növekedett a legerőteljesebben az előző évi adatokhoz képest.
Az adatok arra is rávilágítottak, hogy a piaci részesedésben mindössze 1 százaléknyi a különbség a Xiaomi (14%) és a világ második legnagyobb okostelefon gyártója (15%) között.
A Canalys okostelefon eladásokra vonatkozó idei első negyedéves adatai szerint a Xiaomi Európában – most először – a második helyre került.
Kelet-Közép-Európában a Xiaomi továbbra is vezeti a piacot 82 százalékos éves növekedéssel és 32 százalékos piaci részesedéssel.