A lakossági hitelek terén piacvezető Bankmonitor Kft.-ben szerzett részesedést a hazai startup- és kkv-szektor legaktívabb tőkefinanszírozási partnere, a Hiventures. A pénzügyi szektor digitalizációjának egyik éllovasa, az egyik legismertebb hazai fintech brand remekül használta ki a világjárvány okozta piaci forrongást: 2020-ban 50 százalékos árbevétel-növekedést ért el.
A Bankmonitor Kft. 2011-ben banki termékeket összehasonlító oldalként indult, mára azonban Magyarország elsőszámú szereplőjévé nőtte ki magát: egyetlen bankfüggetlen piaci szereplő sem járul hozzá nagyobb mértékben lakossági hiteligények kiszolgálásához. Saját fejlesztésű kalkulátoruk segítségévével online felületükön keresztül több mint 30 bank és pénzügyi szolgáltató többezer termékét lehet összevetni néhány kattintással. További felhasználóbarát funkcióik közé tartozik, hogy szintén online lehet tőlük ajánlatot kérni jelzáloghitelre, személyi kölcsönre, babaváró hitelre és bankszámlanyitásra, a személyi kölcsön folyósítás és a bankszámlanyitás pedig már 100 százalékban digitálisan intézhető.
„Biztosak vagyunk benne, hogy a Bankmonitor amellett, hogy piacvezető az új lakossági hitelszerződések összvolumenét tekintve, saját fejlesztésű, élvonalbeli technológiái révén képes lesz tovább növelni részesedését a hazai piacon, amelyben regionális és összeurópai összehasonlítások alapján is érdemi és tartós növekedési potenciál rejlik még” – indokolja a Hiventures beszállását Katona Bence vezérigazgató. A Hiventures egyik legfrissebb befektetése mellett szólt az is, hogy a Bankmonitor alapítói, Kondor Anna és Sándorfi Balázs, amellett tették le voksukat, hogy vállalkozásuk külső félnek történő értékesítése helyett a pénzügyi befektető segítségével történő felvásárlást (MBO) és saját részesedésük növelését választották.
Katona Bence szerint „a Bankmonitor abban is páratlan hazai viszonylatban, hogy az ügyféligény beérkezésétől annak teljesüléséig figyelemmel követi a folyamatokat, ezzel pedig az egyedi End-to-End (E2E) megoldások terén sincs idehaza bankszektoron kívüli versenytársa”. A Hiventures vezérigazgatója külföldi példaként a brit Trussle-t emelte ki. A két cég magasfokú digitalizáltsága, diszruptív megoldásai és tanácsadói szolgáltatásokkal kiegészített üzleti modellje gyakorlatilag azonosak a jelzáloghitelezés terén. A Bankmonitor jövőjét és fejlődési potenciálját vetítheti előre, hogy említett brit „ikertestvére” ugyan kizárólag az angol piacon aktív szereplő, de az elmúlt hat évben összesen 31 millió euró forrást vont be tevékenységének finanszírozásához.
„Folyamatban lévő fejlesztéseinket elsősorban a digitalizáció mozgatja. Minden szegmensünkben a transzparens termékösszehasonlításon alapuló, az objektív döntést támogató, emellett a szabályozó és a bankpiac IT adottságai által meghatározott maximális digitális ügyfélélmény biztosítása az elsődleges célunk, amely – az elmúlt évek tapasztalatai alapján – tökéletesen harmonizál a lakosság folyamatosan átalakuló elvárásaival” – fogalmazott Sándorfi Balázs, a Bankmonitor alapító-ügyvezetője. Jelenleg a személyi kölcsönre és babaváró hitelre már a teljes hitelcsomag összeállítható online, ami a pozitív banki elbírálást követően közvetlenül szerződhetővé válik. Ezt a digitális megoldást a közeljövőben a jelzáloghiteleknél is elérhetővé akarják tenni. Szintén teljeskörű online szerződéskötési folyamat áll rendelkezésre a Bankmonitor.hu felületein lakossági bankszámlákra. A társaság stratégiai célja, hogy egyedülállóan komplex értékajánlatát folyamatosan újabb és újabb pénzügyi termékvonalakra terjessze ki.
A digitális transzformációra a pandémia is serkentőleg hatott, amit a terület legagilisabb szereplői közé tartozó Bankmonitor ki is használt: nem csak érdemben növelte piaci részesedését, de a tavalyi év során 50 százalékkal növelte árbevételét és az idei évre is hasonló célokat tűztek ki.