Habár tavaly decemberben általános visszaesés volt megfigyelhető az európai internetes hirdetéseknél, az idén azonban legalább 70 százalékos emelkedést jósol a Forrester-csoport.
A felmérést végző Forrester vezetője szerint lassan megy az egyensúly visszaszerzése: az első fél évben még mérsékelt lesz a növekedés üteme, és csak júliustól lesz észrevehető a gyorsulás. Marc Cohen úgy látja, a dot-com cégek közül azok, amelyek bölcsen használták fel a bőséges pénzforrásokat és amelyek alkalmazkodni tudtak a megváltozott feltételekhez, most extraprofitot realizálhatnak. Míg 2000-ben a hirdetésre fordított összeg alig érte el a 650 millió dollárt, ez év végére már meghaladja az 1,13 milliárdot.
Azzal mindenki egyetért, hogy egyre többen kapcsolódnak fel az internetre, és egyre többet költenek on-line vásárlásokra. Így természetesen egyre több hirdető is megjelenik itt. A nagy összeomlást nem az okozta, hogy az internetes technológia maga nem megfelelő, hanem az, hogy a kockázati tőkével manipuláló befektetők körültekintés és válogatás nélkül helyezték ki pénzüket. Ha a piac megtisztul ezektől a kétes befektetésektől, újra gyors fejlődésnek leszünk szemtanúi mondta az InternetNews riporterének a Forrester szóvivője.