A Canalys vezető piackutató cég közzétette a második negyedéves globális okostelefon-piaci jelentését, amelyben a Xiaomi 17%-os részesedéssel és 83%-os éves növekedéssel a második helyen végzett, megelőzve az Apple-t.
A Canalys kifejtette, hogy a Xiaomi most alakítja át üzleti modelljét kihívói szerepből piacvezetést célzó pozícióba, olyan kezdeményezésekkel, mint a kereskedelmi partnercsatornák konszolidációja és a szabadpiacon való körültekintőbb jelenlét. A Canalys úgy kommentálta, hogy a Xiaomi új célja, hogy kiszorítsa a Samsungot, és a világ legnagyobb gyártójává váljon.
Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója az összes alkalmazottnak címzett levelében rámutatott, hogy a világ második helyezettjévé válás kulcsfontosságú mérföldkő a cég történetében. Öt évnyi, rendkívül nehéz körülmények között zajló fejlesztés után a Xiaomi termékek képességei jelentősen megerősödtek - kikövezték az utat a prémium szegmens felé, és növelték a piaci részesedést. A Xiaomi folyamatosan erősíti tevékenységét, hogy megszilárdítsa helyét a második legnagyobb okostelefon-márkaként.
2020 negyedik negyedévében a Xiaomi globális leszállított mennyisége elérte a 43,4 millió darabot, 31,5%-os éves növekedéssel, ezzel először előzte meg az Apple-t, és visszatért a harmadik helyre. 2021 első negyedévében az Apple a globális okostelefon-piaci részesedés 15%-ával a második helyre lépett, őket szorosan követte a Xiaomi a maga 14%-os piaci részesedésével. A Xiaomi globális okostelefon-szállításai akkor 49,4 millió darabot tettek ki, 69,1%-os éves növekedéssel.
Mióta a Xiaomi piacra dobta első prémium kategóriás készülékeit, a Mi 10 sorozatot, folyamatosan újít olyan kulcsfontosságú területeken, mint például a képalkotás, a kijelzők minősége, a töltés, az intelligens gyártás és még sok más területen. A Xiaomi arra törekszik, hogy áttörést érjen el a prémium piacon, élvonalbeli vezető technológiát hozzon el a fogyasztóknak, és segítse az iparág irányának formálódását.
A Xiaomi számos iparágvezető technológiát hozott elsőként a piacra. A kameratechnológia terén a vállalat bevezette a 108 megapixeles kamerát, a GN2 kameraszenzort és az innovatív folyékony lencsét (liquid lens). Kijelzők terén is úttörő szerepet játszott a harmadik generációs kijelző alatti kamera technológiai kutatásában. A Xiaomi az akkumulátortöltés terén is élen járt, először valósítva meg 200 W-os vezetékes töltést és 120 W-os vezeték nélküli töltést. Emellett elsőként vezette be a grafénalapú lítium-ion akkumulátorokat és a második generációs szilícium-oxid anód akkumulátorokat. A Xiaomi úttörő szerepet játszik a mobiltelefon-kerámia terén is, és az iparági felfedezések trendjének élharcosa.
A Xiaomi intelligens gyára működésének első szakaszába lépett. Automatizált gyártósorai évente egymillió csúcskategóriás okostelefon gyártására képesek. A hatalmas laboratóriumi létesítmény lehetővé teszi a Xiaomi számára az új anyagok és technológiák kutatását, valamint a fejlett előállítási és gyártási folyamatok tesztelését.
Az innováció a kezdetektől része volt a Xiaomi kultúrájának, a vállalat jelentős összegeket fektet a kutatás-fejlesztési területbe, valamint a legjobb tehetségek toborzásába. A Xiaomi 2020-ban közel 10 milliárd RMB-t fektetett a K+F-be, idén ez a szám várhatóan 30-40%-kal lesz magasabb. 2021 elején a Xiaomi bejelentette a vállalat történetének legnagyobb mérnöktoborzási tervét: 5000 mérnököt toboroznak egyetlen év alatt, ami az összalkalmazottak számának 20%-át fogja kitenni. Eközben a Xiaomi több tehetségösztönző kezdeményezést is elindított, mint például a műszaki területen tehetséges kollégák számára létrehozott egymillió dollár értékű díjazási program és a fiatal mérnökök ösztönzésére szolgáló terv. A részvényjuttatási-tervnek köszönhetően a vállalat közel 700 fiatal mérnöke összesen 16 millió részvényt kapott csak júliusban.
A Xiaomi globális terjeszkedése, valamint az új kiskereskedelmi csatornákban történő átalakulás fontos hajtóerő volt abban, hogy a vállalat a második legnagyobb okostelefon-gyártóvá váljon. A Canalys legfrissebb globális okostelefon-adatai szerint a Xiaomi gyorsan terjeszkedik a tengerentúli piacokon, több mint 300%-os éves növekedést érve el a latin-amerikai piacon, több mint 150%-os éves növekedést Afrikában és több mint 50%-os éves növekedést Nyugat-Európában. A vállalat 2021. első negyedévi jelentése szerint a Xiaomi okostelefonok több mint 100 piacra jutottak el világszerte, az okostelefonok piaci részesedését tekintve az első helyen állnak 12 piacon. A Xiaomi Európában jelenleg a második helyen áll, Indiában pedig több éve piacvezető pozíciót tölt be.