A fogyasztók hajlandók fizetni a helymeghatározásért
Kollár Csaba, 2001. január 31. 22:54
Angliában, az e-MORI vezetésével folytatott felmérésből, melyet több mint 2000-es mintán végeztek, az derült ki, hogy a szigetország fogyasztói nem csak, hogy nagy érdeklődést tanúsítanak a helymeghatározásra épülő szolgáltatások iránt, hanem még fizetni is hajlandók érte.
Az egyik angliai, helymeghatározásra épülő szolgáltatások fejlesztésében érdekelt cég, az AirFlash is megerősítette, hogy a mobiltelefon-tulajdonosok több mint 50%-a fizetne az ilyen alkalmazások igénybevételekor, és minden harmadik tanúsít érdeklődést az ilyen technológiát felhasználó reklámok iránt. A fogyasztók ilyen pozitív érdeklődése megerősíti a fejlesztőket abban, hogy a mobilkommunikációs technikák így a WAP tökéletesítésében a helymeghatározás, a lokális alkalmazások egyre fontosabb szerepet kapnak.