A Samsung 74,6 milliárd dolláros értékkel, az ötödik helyen szerepel az Interbrand száz céget bemutató Best Global Brands listáján. A vállalat a tavalyi, 2020-as eredményekhez képest 20 százalékos növekedést mutatott, így megerősítette pozícióját a világ legjobb 5 márkája között.
Az Interbrand nemzetközi tanácsadó cég, október 20-án közzétett Best Global Brands listáján a Samsung az ötödik helyen végzett 74,6 milliárd USD márkaértékkel, amely 20 százalékos növekedést jelent a tavalyi eredményekhez képest. A Samsung jelentős pénzügyi teljesítményének köszönhetően, amely mára újra elérte a világjárvány előtti szintet, a vállalat márkaértéke idén 20 százalékkal emelkedett, ez pedig a 2021-es top 100 rangsorban szereplő márkák átlagos márkaérték-növekedési ütemének kétszerese.
A Samsung tavaly érte el először az ötödik helyezést a listán, és ezt a pozíciót, 2013 óta a legnagyobb növekedést produkálva, két, egymást követő évben is tartani tudta.
Az Interbrand szakértői szerint a Samsung növekedésében az alábbi tényezők játszottak fontos szerepet:
„Nagy öröm számunkra, hogy a Samsung tavaly a világ öt legjobb vállalata között szerepelt, majd idén jelentős, kétszámjegyű növekedést értünk el, amely a legnagyobb ugrás a márkaértékben 2013 óta – mondta YH Lee, a Samsung Marketingvezetője. – Ezentúl is kiemelt figyelmet fordítunk a felhasználók visszajelzéseinek, hogy ezzel is megköszönjük a világ minden tájáról érkező, hatalmas támogatást.”
Az Interbrand több tényező átfogó elemzése alapján határozza meg a vállalkozások márkaértékét, beleértve a pénzügyi teljesítményt, a vásárlói döntésekre gyakorolt hatást és a versenyképességet.
Az Interbrand nem egyedüliként tüntette ki a Samsungot október 12-én. A Forbes a tavalyi siker után ismét a Világ Legjobb Munkaadójának választotta a vállalatot a 2021-es rangsorában.
A Forbes minden évben 58 ország mintegy 150 000 munkavállalójának megkérdezésével állítja fel rangsorát, akik olyan vállalatoknál dolgoznak, amelyek több országban vagy régióban működnek. Idén arra kérték a válaszadókat, hogy értékeljék a munkáltatóikat a COVID-19 járványra adott válaszaik, illetve imázsuk, gazdasági lábnyomuk, a tehetséggondozás, a nemek közötti egyenlőség és a társadalmi felelősségvállalásuk alapján.
Hivatkozás: A Samsung Electronics márkaértékének növekedése (Interbrand)