Magyarországon a 18 évnél idősebbek közel 10 százaléka fér hozzá az internethez a munkahelyén, otthon vagy egyéb módon. A tipikus internethasználó az átlagosnál magasabb jövedelműnek érzi magát, diplomás, 29 évnél fiatalabb, nagyvárosban él, véleménye szűkebb környezetében befolyással bír. A Marketing Centrum és partnerei szeretnék minél alaposabban megismerni ezt a folyamatosan bővülő társadalmi csoportot. Ezért arra kérnek minden internetezőt, vegyen részt az online népszámlálásban, és töltse ki a kérdőívet. A válaszadók között könyveket, multimédiás CD-ket és mp3-lejátszót sorsolnak ki, illetve megkaphatják a róluk készült felmérés eredményét.
A CyberScope Hungary abban különbözik az eddig végzett online felmérésektől, hogy nem egyszeri adatfelvételt jelent, hanem folyamatosan kapcsolatban marad az internetes válaszadókkal. Az alapozó kutatás után a magyar internetezőket társadalmi-demográfiai megoszlásuk alapján reprezentáló mintát hoznak létre. A több ezer fős mintában létszámukkal arányosan képviselve lesznek nők és férfiak, keresők és inaktívak, fiatalok és idősebbek, vidékiek és budapestiek, valamint az internetezők más szempontok szerint tagolt csoportjai. Az internetes népszámlálás nem zárul le az első kutatással, hanem havi rendszerességgel újabb és újabb kérdéseket tesznek fel a magyarországi internetezőket reprezentáló válaszadóknak.
Az internetes népszámlálásban az alábbi cégek és honlapok vesznek részt: Index.hu Rt., Nap-folt Kft., Matávnet Rt., www.est.hu, www.interteka.hu, www.junior.hu, Guards Rt., www.gyaloglo.hu, Danubius Online, Mailbox, www.budapest.hu, GTS-Datanet Kft., www.jobline.hu, Prím Rt., Marketing Centrum, HVG Online Rt., IDG Kft., Mail Hungary Kft., Harmonet Kft., Origo, RTL Klub Online, Számítástechnika, PC World, GameStar, Sawyer Miller Group, telnet Rt., Teveclub, www.auto1.hu, stop!, Nexus, www.travelport.hu.
A kérdőívhez banner vezet a kutatásban részt vevők honlapjairól, valamint elérhető a www.e-voks.hu címen.