Az online oktatásnak a már ismert pozitív hatásai mellett riasztóan sok negatív következményét emelték ki a doksi.net kutatásában résztvevők. Kiugróan jó érdemjegyek, hatalmas tanulási veszteség, rekord alacsony motiváció jellemzi az online oktatásban együttműködő tanárokat, diákokat és hosszútávon a kép még ijesztőbb.
A doksi.net oktatási portál felmérést készített az oktatásban résztvevők körében, hogy feltérképezze, valójában milyen hatásai lehetnek hosszútávon az online oktatásnak a tanulók, tanárok és szülők életére.
Érdekes felismerés a tisztán online képzés hosszú távú fenntarthatóságával kapcsolatban, hogy azt az eddig látott módon kevesen tudják elképzelni. A számonkérési nehézségek, az összpontosítás energiaigénye, illetve az ingerszegény helyzetek miatt születhettek az alábbi válaszok a „Mit preferálnál?” kérdésre:
A felmérés során egy szülő a következőképpen fogalmazott:
„A tanulóknak/hallgatóknak – különösen a középiskolai korosztályig – „buli” volt az egész: nem kellett bejárni, otthon vakaródzhattak, dúlták az internetet, a leckét és egyéb feladatokat pedig kalákában oldották meg a családtagjaikkal. A gyermekének segítő szülők pedig szembesülhetettek saját és gyermekeik szerény szellemi képességeivel, bármennyire is turbózták az oktatási intézmények az érdemjegyeket.”
Egy tanár válaszadó pedig az alábbiak szerint foglalta össze tapasztalatait:
„…az online oktatást kifejezetten gyűlölöm. Egy nagy előadásnál, de még csak a kiscsoportos szemináriumnál is lehetetlen az interaktivitás. Nem látom az arcokat, nincs visszajelzés, elveszik az oktató szuggesztivitása (már, akinek van ilyen), nem "érzem" a hallgatókat. Az online otthoni vizsga, de különösen az írásbeli pedig közröhej.”
A kutatási eredményeket bemutató, A COVID tanulók életére gyakorolt hosszútávú hatásai című tanulmány kiterjed továbbá: