Az autóipari beszállítóként működő, móri székhelyű 800 fős ADIENT Hungary Kft. Mór2-es gyára nyerte az idén a HUNGAROPACK csomagolási versenyt. Az elismerés egyben továbbjutást is jelent a világverseny WPO (World Packaging Organisation) nemzetközi fordulójába, ahol hazánkat képviselik.
Nyertes projektjük lényege egy olyan, korábban még sehol nem alkalmazott forradalmi raklap-megoldás, amely összepárosított műanyag talpakból és hullámpapír lemezből áll. A csomagolás nagy előnye, hogy 100%-ban újrahasznosítható, így rendkívül környezetbarát.
„A fa és papír árának emelkedése miatt fontosnak tartottuk, hogy kifejlesszünk egy olyan új dobozt, ami amellett, hogy költséghatékony, megfelel a műszaki elvárásoknak.” – tudtuk meg Tóth Zoltántól, aki a projekt irányításáért felelt.
Napjainkban a pandémia és az alapanyaghiányok a csomagolóipart is nagymértékben befolyásolják. Az ADIENT világvezető autóülés-gyártó vállalatként kiemelten érintett a témában. Magyarországi Mór2-es gyáregységükben a hegesztési, festői és összeszerelési munkálatok során előállított termékeket nagy mennyiségben szállítják fa raklapból és papírból álló dobozokban a tengerentúlra.
A díjazott csapat tagjainak összetétele vegyes: göngyöleg koordinátorok, termelésben dolgozó munkatársak, CI szakemberek és a csomagolóanyag beszállító partner munkatársai közül kerültek ki.
Az új raklap-megoldás számos pozitív tulajdonsága mellett nagyon fontos tényező, hogy a doboz rendkívül költséghatékony az elődjéhez képest, tehát nagymértékű megtakarítást is eredményez a vállalat számára.