Gazdát cserélt a hazai internet egyik legrégebbi szereplője, a depo.hu. A felvásárló Eazy Digital ügynökségnek komoly tervei vannak az online piactérrel.
Bár még alig indult el az év, máris egy jelentős akvizíció zajlott le a hazai e-commerce piacon. A vásárlás keretében az ország legkorábban indult árösszehasonlító oldala, a depo.hu cserélt gazdát. A vevő az egyik legdinamikusabban fejlődő, hazai tulajdonú digitális marketingügynökség, az Eazy Digital. „Elsőre talán különös lehet, hogy egy kevesebb, mint egy évtizedes múlttal rendelkező vállalkozás vásárolja fel a hazai internetes történelem egyik darabkáját. Azonban az Eazy 2013 óta nagy utat járt be. A bevételeink tavalyi 35 százalékos növekedése lehetővé tette, hogy valóra váltsuk ezt a régi álmunkat is.” – nyilatkozta Kocsis Márk, az Eazy Digital ügyvezető igazgatója. Noha a vételárat az érintettek nem hozták nyilvánosságra, az oldal múltja és ismertsége így is érzékelteti az üzlet jelentőségét.
A depo.hu kapcsán egyáltalán nem túlzás történelmi távlatokat emlegetni. A Reachmedia Kft. elődje által alapított weboldal ugyanis 1998-ban az első informatikai portál, a terminal.hu mellékleteként jött létre, akkor még ÁrAdat néven. Ebben az időszakban hazánkban a lakossági internethasználat még gyerekcipőben járt és az összes előfizetés száma nem haladta meg a 140 ezret. Az akkori hirdetők jó ideig faxon küldték el aktuális árlistáikat a szerkesztőségbe, a 2000-es évek elején még nem léteztek webáruházak. A nehézségek ellenére az akkor még nemzetközi szinten is szinte ismeretlen koncepció sikeresnek bizonyult. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a depo.hu a maga 22 éves történetével a legnagyobb múltra visszatekintő hazai weboldalak között szerepel.
„Aki valaha is foglakozott számítástechnikával, az biztosan ismeri a depo.hu nevét. IT szakemberek százai kezdték meg úgy a munkájukat, hogy innen rendelték első alkatrészeiket” – mesélt a kezdetekről Nagy Attila, a depo.hu egyik volt tulajdonosa. A depo.hu hosszú időn keresztül megtartotta piacvezető pozícióját annak ellenére, hogy a kétezres évek második évtizedére egyre több konkurens tűnt fel a színen és a közösségi médián keresztül is mind többen értékesítettek. Bár a piaci vetélytársak mögött mára a legnagyobb nemzetközi csoportok tőkéje áll, a mindvégig magyar többségi tulajdonban lévő online piactér ma is a legjelentősebbek között szerepel. Ám elérkezett a megújulás, a friss szemlélet ideje.
„Aki dolgozott már velünk, az pontosan tudja, hogy az Eazy megpróbálja más, újabb perspektívából vizsgálni a kihívásokat és az üzleti környezetet. A folyamatos fejlődésünknek mindig ez volt az egyik sarokköve.” – fejtette ki Kocsis Márk. Az állítást kiválóan támasztja alá, hogy az ügynökség mára 1 milliárd forintos google portfóliót kezel éves szinten. Az Eazy a depo.hu kapcsán már az idei évre teljes körű megújulást ígér, hiszen hosszútávú céljaik vannak a vásárlással. Ráadásul az akvizícóval már így is a hazai piac egyik legbővebb e-commerce ügyfélportfóliójával rendelkező szereplőjévé vált az ügynökség. A depo.hu ma olyan webáruházakkal működik együtt, mint a Notino, a Bluechip, a Tripont fotó, a Mediamarkt vagy az Extreme Digital. Az oldal integrálva van a Shoprenterbe és az UNAS-ba, így a webáruházak többsége pár kattintással, szinte azonnal megjelenhet.