A LEAX nemzetközi vállalatcsoport 2022 februárjában ünnepli megalapításának 40. évfordulóját. A négy évtizedes növekedés és siker tükrében a LEAX globális belső kampánnyal mond köszönetet dolgozóinak a közösen elért eredményekért, melyekben a magyarországi leányvállalat, a LEAX Hungary Zrt. is jelentős szerepet vállalt.
A Leax Group a fémmegmunkálás világszerte elismert specialistája, mely elsősorban a haszon- és személygépjármű-iparban, a kemény és lágy CNC-megmunkálás területén kínál professzionális megoldásokat, beleértve a precíziós fogazott alkatrészek gyártását, az indukciós és betétedzést, valamint a felületkezelést és összeszerelést.
A családi műhelytől a globális vállalatcsoportig
A LEAX 1982-ben családi vállalkozásként kezdte meg működését Svédországban. A cég ma már globális jelenléttel büszkélkedhet a két alapító-tulajdonos, Lennart Berggren and Axel Seger innovatív személetének köszönhetően, akik a kezdetekkor talán nem is álmodtak arról, hogy az egy köszörűgéppel induló, 150 m2-es műhely négy évtized alatt 1100 főt foglalkoztató, 170 millió euró éves forgalmú, nemzetközi vállalattá fejlődik.
A LEAX jelenleg 6 országban (Brazília, Kína, Lettország, Magyarország, Németország és Svédország) összesen 8 saját gyárral és 1 beszerzési irodával (India) rendelkezik; ezenkívül tulajdonrésze van 3 svédországi gyárban is. Személy- és haszongépjármű-ipari, bánya- és építőipari, valamint általános ipari és mezőgazdasági gépgyártóipar beszállítóként a cégcsoport termékei 40 országba közvetlenül, több mint 150 országba pedig kereskedelmi partnerein keresztül jutnak el.
Magyarországon is sikertörténet
A LEAX 2013 óta van jelen Magyarországon. A mezőkövesdi LEAX Hungary Zrt. több, mint 200 munkatársa foglalkozik fémforgácsolással, elsősorban az általános gépipar területén. A cégcsoporthoz hasonlóan a mezőkövesdi gyár fő profilja is a CNC megmunkálás, ezen belül az esztergálás, a marás, a köszörülés, valamint az egyszerű összeszerelés.
A mezőkövesdi telephely fejlődése az első naptól kezdve figyelemre méltó. A siker azonban nem csak a megrendelési volumen és a bevételek növekedésében mérhető: legalább ilyen fontos mutató a csekély fluktuáció, ami a vállalatcsoportra egyébként is jellemző, és stabil alapot biztosít a hazai menedzsment ambiciózus növekedési terveihez.
Évfordulós kampány: fókuszban az ember
A jubileumi kampány rávilágít a skandináv vállalati kultúrára és értékrendre, melyek a LEAX mindennapjait világszerte átszövik. A kampánnyal a vállalatvezetés nemcsak a munkatársak elkötelezettségét és hozzáállását köszöni meg, hanem elismeri az emberközpontú szemlélet fontosságát, mint az eddigi sikerek kulcsát és a jövőbeli fejlődés zálogát.
„Aki nem jobb napról napra, az megszűnik jónak lenni. A mi termékünk az innováció. Műszaki tökéletességre törekszünk, és ennek az alapját hozzáértő és elkötelezett munkatársaink jelentik. Meghatározó értékeink a tisztelet és bizalom, valamint az odafigyelés ügyfeleinkre.” - nyilatkozta Tony Nicol vezérigazgató.
Bár a LEAX három kontinensen van jelen és nemzetközi vállalatként határozza meg magát, máig megőrizte a kis családi vállalkozás értékeit: a megbízhatóságot, a kiváló termékeket és az emberközpontú vállalati kultúrát. A nemzetközi piacokat célzó, fejlett gyártási megoldásai mellett a LEAX ezekre a tulajdonságokra alapozva kívánja globális jelenlétét növelni, valamint a tervezés, fejlesztés és iparosítás területén kivívott vezető szerepét erősíteni. Ezek a nagyívű célkitűzések magukban foglalják a legmodernebb technológiákat, az automatizálást, a fenntarthatóságot, a karbonkibocsátás csökkentését és a gyártási kapacitások bővítését.
A hatékony működés, az alacsony munkaerő-fluktuáció, a karcsú vállalati struktúra és az agilis döntéshozatali folyamatok közösen támogatják a LEAX növekedési céljait.