Március 3-án, a budapesti EXTRA-ban adták át a Marketing Diamond Awards elismeréseit. A Billingo Technologies Zrt. lett az Év Marketingaktív Vállalkozása 2021-ben, míg az Év Ügynöksége elismerést a Kreatív Vonalak Kft., az Év Marketingnagykövete címet pedig a Yellow Bird Kft. érdemelte ki.
Különdíjazásban részesült a Pentacom, a Lounge Group jóvoltából, aki szintén fontosnak tartja, hogy támogassa a kiváló szakmai projekteket, cégeket és kezdeményezéseket.
Az immár hetedik éve megrendezésre kerülő díjat a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) szervezi, azzal a céllal, hogy teret adjon a kisebb ügynökségek és a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára is. A marketing gazdaságmotorizációs szerepe elvitathatatlan, amely a vállalkozások elemi szintjén is az üzleti növekedést szolgálja, valamint értékteremtő módon járul hozzá a szervezetek és az egész nemzetgazdaság teljesítményéhez is – mondja Hinora Ferenc, az MMSZ és egyben a díj zsűrijének elnöke. Azt szeretnénk, hogy hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljunk az igényes, szakmailag helyes gyakorlatok elterjedéséhez, valamint segítsük a marketingszakma kisebb szereplőit is a minél színvonalasabb marketingtevékenység végzésében – teszi hozzá a szervezet első számú vezetője.
Rekord számú jelentkező pályázott a Marketing Diamond Awards 2021-es kiírására: 48 cég összesen 137 nevezése érkezett 12 kategóriába. A pályázók kétharmada az ügynökségi oldalt képviselte, míg harmaduk a megbízói oldalt reprezentálta. A legtöbb pályázat a márkaépítés, a tartalommarketing megoldások, valamint a kis költségvetésű kampányok kategóriájába érkezett.
A Marketing Diamond Awards nem csak abban különbözik a többi szakmai díjtól, hogy a kisebb forrásból kivitelezett megoldásokat, kampányokat, illetve programokat díjazza, hanem a zsűrizési módszer tekintetében is. A pályázat zsűrije idén is két részből állt: az ügynökségi oldalt 9, míg a hirdetőket összesen 15 szakember képviselte a grémiumban. Az ügynökségi szakemberek a megbízói oldalról benyújtott pályázatokat, míg az ügynökségek által benyújtottakat a megbízói oldalt képviselő zsűritagok értékelték.
A zsűri döntése értelmében a Billingo Technologies Zrt. lett az Év Marketingaktív Vállalkozása 2021-ben, míg az Év Ügynöksége elismerést a Kreatív Vonalak Kft., az Év Marketingnagykövete címet pedig a Yellow Bird Kft. érdemelte ki. A benyújtott pályázatok nem egymással versenyeztek, hanem a zsűri által előzetesen meghirdetett szempontrendszer alapján kerültek értékelésre. A kritériumrendszernek megfelelő pályázatok gyémántdíjazásban részesültek és végül a legtöbb gyémántot szerzett pályázatok száma alapján kerül odaítélésre az Év Marketingaktív Vállalkozása, illetve az Év Ügynöksége cím. Az Év Marketingnagykövete elismerés pedig azt a pályázót illeti, aki a legtöbb pályázatot nyújtotta be. A soha nem látott mennyiségű pályázatból a zsűri döntése alapján idén összesen 104 gyémánt kerül kiosztásra, mindez pedig általában is igazolja azt, hogy kisebb költségvetésből is lehet eredményes, elismerést arató aktivitását tervezni.
A Marketing Diamond Awards 2021-es díjazottai ezen a weboldalon tekinthetőek meg.
A Magyar Marketing Szövetség a Marketing Diamond Awards pályázat részeként folyamatosan gondozza az erre a díjra épülő Diamond List-et is. A lista azokat az ügynökségeket, marketingaktív vállalkozásokat mutatja be, akik az elmúlt évek alapján a legtöbb sikeres pályázattal rendelkeznek.
Az idei gyémántokkal bővített lista innen tölthető le: