A vizsgált vállalatok 63%-a áttekintette internetes stratégiáját és tisztában van az e-business előnyeivel, 24%-uk már kidolgozott stratégiával rendelkezik.
A kérdőívet a cégek felsővezetői töltötték ki 0 és 5 pont között értékelve saját felkészültségüket, majd az összesítés után a KPMG öt kategóriába sorolta be őket, valamint minden társaság megkapta személyre szabott értékelését.
Összességében elmondható, hogy cégek többsége már átgondolta e-business stratégiáját, és saját technológiai infrastruktúráját megfelelőnek tartja az e-business fejlesztésekhez.
Ugyanakkor ha maximálisan ki akarják használni az újgazdaság előnyeit a piacszerzésben és a hatékonyság növelésében, akkor további erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy a cég szervezetét az e-business igényeihez igazítsák.
Az e-gazdaságot jellemző új vállalati kultúra azonban még nem honosodott meg, ennek legfőbb oka az, hogy az e-stratégia, illetve a cégvezetés ez irányú lépései nem jelennek meg a vállalaton belüli kommunikációban. Ezt alátámasztja az, hogy a megkérdezett cégek között alig akad olyan, amelyik megkezdte volna az emberi erőforrások és a vállalati struktúra átalakítását az e-business tervekhez igazítva.
A megkérdezett cégek nagy hányada nem fordít elegendő pénzügyi forrást a fejlesztésekre. Ez azt jelenti, hogy az e-business stratégiai jelentősége, illetve alkalmassága a költségek és ráfordítások hatékony elemzésére ma még nem kellő mértékben ismert a hazai vállalatok körében.
A társaságok kevés energiát fordítanak a versenytársak e-business terveinek és tevékenységének elemzésére, azaz az e-business felkészültséget nem tekintik olyan tényezőnek, amely azonnali versenyelőnyt biztosít számukra.
Jelenleg az egyes iparágak e-felkészültsége között csak kisebb különbségek vannak, a legfelkészültebbnek a vegyipari és gyógyszergyártó cégek, a pénzügyi szektor vállalatai, illetve az informatikai, kommunikációs és szórakoztató ipar cégei bizonyultak. Ezekről a vállalatokról elmondható, hogy már az újgazdaság követelményei szerint építik szervezetüket és alakítják működésüket. Két iparág - az autógyártás, valamint a szállítás és logisztika felkészültsége ugyanakkor ma még elmarad az átlagtól.