Az előfutár drón kutatásban a tavalyi szimulációt követően a DJI M600 hexakopterre épített saját fedélzeti rendszer fejlesztése idén áprilisra jutott el az első tesztelésekig. A repülések célja a kamerastabilizáló gimbal és a hexakopter robotpilótájának a fedélzeti rendszer plusz súlyával (és esetleges elektronikai zavarásaival) való tesztelése volt. A sikeres tesztről videofelvétel is készült.
Az „Innovatív járműipari tesztelési és vizsgálati kompetenciák fejlesztése a nyugat-magyarországi régióban a zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya infrastruktúrájára támaszkodva GINOP-2.3.4-15-2020-00009” projekt keretén belül az FT2 „Autonóm földközeli légi megoldások” alprojekt győri Széchenyi István Egyetemen futó szakasza (együttműködésben a SZTAKI-val) során az előfutár drónkoncepció összetett, hardverelemeket is tartalmazó szimulációját tavaly mutatták be.
A projekt újabb fontos állomásához érkezett, hiszen a fejlesztés 2022 áprilisában eljutott a DJI M600 hexakopterre épített saját fedélzeti rendszer (kamera, navigációs szenzor, képfeldolgozó számítógép, gimbal) első tesztjéig. Az első repülések célja a kamerastabilizáló gimbal és a hexakopter robotpilótájának a fedélzeti rendszer plusz súlyával (és esetleges elektronikai zavarásaival) való tesztelése volt.
A tesztről készült videó a gimbal tesztelését mutatja, a hexakoptert kézi vezérléssel éles irányváltásokra kényszerítve. A gimbal láthatóan jól tartja a kamera lefelé mutató irányát, vagyis megfelel az előfutár drón projektben kitűzött feladatnak, amikor a készenléti egység földi járműve előtt haladó kamerás drón segít detektálni a takarásból érkező veszélyeket.