Az eMAG-Extreme Digital alapvetően az online akciós ajánlatok specialistája, 2022-ben is csatlakozott a Glamour-napokhoz, hogy még több női vásárlót érjen el. Bár sokan továbbra is hagyományos módon, kuponfüzetből kivágható kedvezménykuponokkal vásárolnak ilyenkor, semmiképp nem nevezhetők régivágásúnak ezek az ügyfelek: az eMAG-Extreme Digital statisztikái alapján a kuponos rendeléseknek csupán töredékét vették át személyesen, a legtöbben eMAG easybox csomagautomatába kérték az akciós tisztító- és mosószert, szépségápolási cikket és más termékeket.
Annak ellenére, hogy a legtöbb akciós kampányát online bonyolítja, az eMAG-Extreme Digital nemcsak az online, applikáción elérhető, hanem a hagyományos, kuponfüzetből kivágható kuponokban is komoly lehetőséget lát. Az idén április közepén zajlott Glamour-napok alkalmából kiadott magazinból kivágható, illetve a magazin applikációjából letölthető kuponok alkalmazásával termékkategóriától függően 11-18 százalékkal több női vásárlót ért el, mint a “szokásos” árleszállítási akciókkal.
Már profi online vásárlók a kuponos ügyfelek
Az eMAG-Extreme Digital statisztikái szerint a Glamour-kuponokat beváltók 2022-ben már nem számítanak konzervatív, a hagyományos vásárlási szokásaikhoz ragaszkodó, plázákban személyesen vásárló ügyfeleknek. Egyre többen használják a magazin applikációját a kedvezményes, kuponos vásárláshoz, és rendelnek online, kiszállítással akciós termékeket.
Ezt támasztja alá az is, hogy az így érkező rendelések 46 százalékát eMAG easybox csomagautomatában vették át – míg egy átlagos eMAG.hu-s rendelés esetében csak kevesebb mint fele ennyien (20 százalék körül) élnek ezzel a kényelmes átvételi móddal. A Glamour-napi rendelések 37 százalékát házhoz szállítással kérték, és csupán a vásárlók 14 százaléka élt a bolti átvétel lehetőségével (a fennmaradó 3 százalék egyéb, például csomagponti átvételt választott). Az internetes vásárlással szembeni magas bizalmat támasztja alá az is, hogy a kampányban a hétköznapinál jóval magasabb arányú volt az online bankkártyás/utalásos fizetés, csak kevesen választották az átvételkor való fizetést.
“Az easybox automatákba kért szállítás nem véletlenül volt népszerű a Glamour napok alkalmával is, hiszen online rendelés és csomagautomatába történő szállítás esetén a vásárlók elkerülhetik a plázákban ilyenkor kialakuló tömeget, a vásárlást szó szerint bárhol és bármikor meg tudják ejteni, nem kell a nyitvatartási időhöz igazodni. Jelenleg már az ország több, mint 450 pontján van easybox automatánk, így kényelmesen, akár munkából hazafelé menet is felvehetik az ügyfelek a megrendelt csomagot” – mondta el Szauter Zsolt, az eMAG-Extreme Digital marketingigazgatója.
Mosás, tisztítás és szépségápolás volt a sláger
A 2022-es Glamour-napok slágertermékei a nagy kiszerelésű mosó-, mosogató-, és tisztítószerek voltak, amelyekből közel harmincezer darabot rendeltek az eMAG.hu-ról, több százmillió forintos forgalmat generálva. Ezen kívül a szépségápolási, tisztálkodási, hajápolási cikkek és eszközök, valamint a szexuális egészségügyi termékek voltak népszerűek a kuponos vásárlók körében.
Egy tipikus vásárló a Glamour-napok eMAG-os kínálatából 5,2 darab terméket rendelt, ami több mint duplája a hétköznapi ügyfeleknél, akik átlagosan 1,6 terméket raknak a kosárba. Ugyanakkor egyértelmű, hogy az extra olcsó termékeket keresik a kampány alatt a vásárlók, átlagos kosárértékük nagyjából a harmada volt egy nem kuponnapos vásárlókénak.
“Azt látjuk, hogy az online vásárlás térnyerésének legfőbb mozgatórugója a gyorsan pörgő termékek felé terelődő, egyre sűrűbben online vagy hibrid módon vásárló felhasználókban rejlik, és sokkal kevésbé jellemző már az újonnan, frissen online térbe lépő fogyasztó. Mind amellett, hogy ilyenkor felkészültebben tudnak vásárolni, az is a tudatos vásárlás részévé vált, hogy időt, energiát és ezáltal akár erőforrásokat spórolva tudják beszerezni azokat a termékeket, amire rendszeresen, akár napi-,heti szinten szükségük van” – kommentálta a kuponos vásárlási szokásokat Szauter Zsolt.