A Kaplan és Norton által a 90-es évek elején kidolgozott BSC pontrendszer Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban egyaránt a legismertebb teljesítménymérési eszköz Franciaországban azonban a Tableaux de Bord értékelési módszer vált uralkodóvá. A német, brit és olasz vállalatok 98, 83 és 62 százaléka ismeri a BSC-t. A felmérésben részt vett olasz és német vállalatok 53 százaléka és brit vállalatok fele részvényesérték-növelőnek tartja, a megkérdezett német, olasz és brit vállalatok 25 százaléka pedig már be is vezette azt. A 250 millió eurónál nagyobb forgalmú vállalatok körében 35 százalékos a bevezetési arány, míg az ennél kisebbeknél ez mindössze 9 százalékos.
2002-ben a német vállalatok körében a várható bevezetési arány 60 százalék.
Az európai vállalatok 71 százaléka csak szóban tartja úgy, növeli a vállalat részvényesi értékét az e-business, a gyakorlatban mindösze 42 százalékuk méri annak teljesítményét. Ezt a német és olasz vállalatok tartják a legfontosabbnak, de a mérés bevezetésében mégis megelőzik őket a britek és a franciák. Az e-business teljesítményt ténylegesen mérő vállalatok aránya Nagy-Britanniában a legnagyobb (63%), majd Németország következik (41%), Franciaországot (33%) követően Olaszország (31%) zárja a sort.
A felmérés szerint közeledik egymáshoz a hagyományosan a részvényesi érték, illetve az össztársadalmi érdek fontosságát hangsúlyozó vélemények. Nevezetesen, a hagyományosan az össztársadalmi érdeket előtérbe helyező Franciaországban és Németországban nő a részvényesi érték fontossága, míg az eddig fordított értékrendű Nagy-Britanniában egyre több figyelmet szentelnek az össztársadalmi érdeknek. A BSC mindkét típusú vállalatnak segít a gondok megoldásában, ezért terjed olyan gyorsan Európában vélik a felmérést készíttetők.