A befektetésektől való elfordulás azonban csak a kockázati és pénzügyi befektetőkre jellemző. A szakmai befektetők, vagyis az egyes iparágak bricks and mortar vállalatóriásai most kezdenek igazán mozgolódni a cégfelvásárlások területén. A dotcom cégek sorozatos csődje számukra a legjobbkor jött. Elérkezett a piacra lépés ideje, az e-tailerek bevezették az internetes vásárlást az emberek tudatába, most kell elindulni, bevetni a szakmai múltra, offline ismertségre építő marketinget, és máris elcsábíthatók a vásárlók. De az ügyfelek tömeges akvizícióját fel is gyorsíthatják, hiszen olcsón bevásárolhatnak a dotcom kereskedőkből, és átvehetik azok termék-, és ügyféladatbázisait, online piacismeretét és piaci ismertségét, na persze át kell vállalni azok adósságait is, amelyek akár több tízmillió dollárt is jelenthetnek.
Ha megvásárolták a kiszemelt céget, akkor jöhet a tisztogatás, leépítés, új vezetőség kinevezése, új üzleti modell, új stratégia. A célok közt már nem szerepel a tőzsdei bevezetés, még csak az hiányozna, hogy az anyavállalat részvényeit is a mélybe rántsa internetes részlege. A piaci részesedés eszeveszett növelése is kikerült a stratégiai célok közül, abból nem lehet kifizetni a tartozásokat.
Úgy tűnik, az internetes cégek erőfeszítéseikben, céljaikban, eredményeik mérésében egyre inkább hasonlítanak a hagyományos vállalkozásokhoz. Egy német internetes cég vezetője mondta, "Finally the client has to pay the show." (Végül az ügyfélnek kell megfizetni a show-t). Tehát IPO ide, piacrészesedés oda, a befektetők millióiból nem él meg egyik vállalkozás sem.
Éppen ezért bármilyen területről legyen is szó, az ügyfelek elégedettsége az egyetlen kulcs az internetes vállalkozások sikeréhez. Bár ez a rohanó informatikai piacon nem mindig sikerül, mégis ez kell hogy legyen az online üzleti stratégia legfontosabb pontja.