A tanulmányban arra kérték a vásárlókat, hogy idézzék fel mekkora értékben vásároltak a különböző oldalakon. A kapott eredményeket összehasonlították a valós adatokkal, melyet a comScore elektronikus monitoring technológiája mért, mely minden oldalon rögzített minden egyes vásárlást.
A tanulmány megállapította, hogy jelentős különbség van a vásárlók által felidézett és a ténylegesen vásárlásra fordított összeg között. Összességében, a vásárlók 55%-kal becsülték túl internetes vásárlásaikat. Ezt támasztja alá az, hogy azok a vásárlók, akik vásároltak az Amazon.com oldalán és állításaik szerint átlagosan 85 dollárt költöttek havonta, ténylegesen havi 67 dollárért vásároltak átlagban. A Barnesandnoble.com vásárlói emlékezetük szerint átlagosan 60 dollárt költöttek havonta, míg a valós érték 46 dollár volt.
A felmérésünk eredménye megerősítette azt a tényt, hogy a vásárlók körében végzett felmérések nem adnak megbízható és pontos képet arról, hogy milyen értékben rendeltek a vásárlók az internetről.-állítja Magid Abraham, a comScore elnöke. Bár a közvéleménykutatás a vásárlói magatartás felmérésének kiváló módja, a kapott eredmények nem pontosak. A legtöbb embernek nehézséget okoz az, hogy pontosan emlékezzen azokra a dolgokra, melyek a múltban történtek.