A 2021-es évben is a fejlesztések mellett döntött a Trans-Sped Kft., így a koronavírus okozta nehézségeken túl is tovább tudott növekedni, megerősítve piaci pozícióját. A Nagytarcsán megnyitott e-kereskedelmi raktárbázis csak az építkezés első lépése volt. Ezt több stratégiai célú cégfelvásárlás és egy teljesen egyedülálló szolgáltatás elindítása követte. Az új ZERO szolgáltatás egyszer használatos csomagolástól mentes kiszállítást tesz lehetővé az e-kereskedelemben.
E-kereskedelmi központ nyitása
A Trans-Sped növekedése újabb állomáshoz érkezett 2021 első felében. A fulfillment szolgáltatást, webshopok kiszolgálását végző WEBSHIPPY-ben 2020 év végén kisebbségi tulajdoni arányt vásárolt, majd 2021-ben megnyitotta Nagytarcsán a több mint 13 ezer m²-es raktárbázisát is. Elsősorban az e-kereskedelemben, valamint a gyártó- és feldolgozóiparban működő ügyfelei kiszolgálására bővítve addigi telephelyeit. Ezzel a lépéssel a komplex logisztikai szolgáltatásokat kínáló vállalatcsoport egyszerre jelezte elköteleződését az e-kereskedelem és a budapesti régió mellett.
E bázisán a Trans-Sped komplex raktárlogisztikai feladatokat végez és a 3 000 csomag/hó feletti forgalmat bonyolító e-kereskedők számára nyújt szolgáltatásokat magas színvonalon. Az M0-s körgyűrű közvetlen szomszédságában, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtértől mindössze 20 km-re, a nagyobb vasúti és folyami konténerrakodó telephelyek 25 km-es körzetében helyezkedik el ez a központ.
Cégfelvásárlások
A tavalyi évben több stratégiai cégfelvásárlással is erősítette piaci jelenlétét a Trans-Sped. 2021. június 1-jén megvásárolta a MEMOFIT Kft. üzletrészének 100%-át, és a társaságok közötti megállapodás értelmében az eddig a MEMOFIT Kft.-nél végzett vámügynöki tevékenység ezt követően a Trans-Sped Kft. irányításával folytatódott. Ugyanebben az évben a Trans-Sped megvásárolta az EURO-LOG Kft. 100% tulajdonrészét is. A társaságok közötti megállapodás értelmében az EURO-LOG Kft.-nél eddig végzett raktárlogisztikai, vám, szállítmányozási, fuvarozási tevékenységek megerősítése, Trans-Sped irányítása mellett új tevékenységként a nemzetközi gyűjtő szállítás Törökország, Skandinávia és Hamburg irányába szélesedett ki.
Úton a zöld e-kereskedelem felé
A Trans-Sped a 2020-as üzletági indulás óta nagy hangsúlyt helyez e-kereskedelmet kiszolgáló területének fejlesztésére. Emellett pedig úgy végzi tevékenységeit, hogy folyamatosan szem előtt tartja a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem prioritását is. A vállalat küldetésének tekinti a logisztika hatékonyabbá, környezetbarátabbá tételét, amelynek érdekében jelentős lépés volt 2021 végén az egyedülálló, ZERO nevű szolgáltatás elindítása. A szolgáltatás csomagolásmentes kiszállítást tesz lehetővé az e-kereskedelemben aktív partnerei számára.
A szolgáltatás keretében az árukat a Trans-Sped saját flottája szállítja ki zárható, többször használatos, mosható ládákban, teljesen csomagolóanyag-mentesen. A vásárlók a megrendelt termékeket egy ládában veszik át a futártól, majd, miután kipakolták azt, a láda visszakerül a rendszerbe, megszüntetve ezzel a felgyülemlő szemét problémáját a végső felhasználó otthonában. A környezetvédelmi szempontok mellett fontos kiemelni, hogy összességében költségcsökkentést is biztosít a webáruházaknak azáltal, hogy nem kell csomagonként több száz forintnyi csomagoló- és térkitöltő anyagot felhasználniuk.
„A Trans-Sped működésének egyik legfontosabb kulcsa a szakértelemben rejlik. Az ügyfelekkel közösen dolgozunk a számukra legkedvezőbb megoldások megvalósításán. A hosszú távú stratégiánk egyik legfontosabb pillére az e-kereskedelem. Saját fejlesztésekkel, cégfelvásárlásokkal és raktárbővítéssel is az e-kereskedelmi szereplők kiszolgálására fókuszálunk. Szolgáltatásaink pedig nemcsak az ellátási lánc egészét fedik le az import vámügyintézéstől a szállítmányozáson és a raktározáson át a házhozszállítás megszervezéséig, de azon vagyunk, hogy mindezt egyre fenntarthatóbban tegyük” – mondta Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped Kft. ügyvezetője.
Éves beszámoló
2021-ben a Trans-Sped cégcsoport jelentősen tudta növelni árbevételét (2020: 21,2 milliárd Ft, 2021: 25,1 milliárd Ft, 18,4%-os növekedés), amely nagyobb részben az alaptevékenység forgalmának bővülésével (3 milliárd Ft), kisebb részben pedig a 2021. évben történt vállalatfelvásárlások (TRANS-SPED-PAPIRUSZ Kft., MEMOFIT Kft., EURO-LOG Kft.) hatásával (1 milliárd Ft) magyarázható.
Az akvizíciók kapcsán jelentkező forgalom növekedést szinte teljes egészében a TRANS-SPED-PAPIRUSZ Kft. tevékenységének átvétele eredményezte, amely 2021. április elejétől kezdve a Trans-Sped árbevételét gyarapítja. Emellett a MEMOFIT Kft. átvétele kisebb mértékű bővülést eredményezett (az EURO-LOG Kft. felvásárlása 2021. szeptember 30-án történt meg, azonban a tevékenység átvételére 2022. év végén került sor, így annak hatása a 2022. év számait erősíti).
A forgalom bővülésével együtt a konszolidált adózott eredmény a 2020. évi 392 millió Ft-ról 2021 végére 674 millió Ft-ra gyarapodott, amellyel párhuzamosan az árbevétel arányos jövedelmezőség is 0,84 százalékponttal javult (1,85%-ról 2,69%-ra).
Ugyanebben az évben, a vállalatfelvásárlásokkal egyidejűleg jelentős mértékű beruházások valósultak meg a kapacitások további bővítése érdekében. A legjelentősebb fejlesztés a Környén felépült raktárcsarnok volt, amellyel szignifikáns raktárkapacitás-bővülést valósított meg a Trans-Sped. Emellett a Nagytarcsán bérelt ingatlanban új szolgáltatásként elindult az e-kereskedelmi tevékenység, amelyhez szintén jelentős mértékű fejlesztés társult a bérelt raktárcsarnok kialakítását illetően. Összességében a 2021. évben megvalósult beruházások jelentős mértékben növelték a Trans-Sped tárgyi eszköz állományát és ezzel együtt a mérlegfőösszeget is, amely így az előző évi 23,2 milliárd Ft-ról 2021-re 26,6 milliárd Ft-ra növekedett.