Új szakember csatlakozott az SAP csapatához, Jancsár Gergely júliustól a Közép- és Kelet-Európai régió vezetőjeként dolgozik a cégnél, Budapesten. Az ügyfelek részéről tapasztalható egyre sürgetőbb igény a fenntarthatósági megoldások iránt szinte megkövetelte, hogy a területtel külön ember foglalkozzon a vállalatnál. Jancsár Gergely új szerepében tulajdonképpen az SAP hangja lesz az ügyfelek számára, amikor szóba kerülnek a fenntartható megoldások.
Jancsár Gergely karrierje a környezetvédelmi mérnöki diploma megszerzése után a tanácsadói szektorban indult, dolgozott a Deloitte-nál, és később a PwC-nél is. A vállalati fenntarthatóság és környezetvédelem terén 15 éves tapasztalattal rendelkezik. Évekig volt a MOL-csoport környezetvédelmi csapatának vezetője, ahol jelentések készítésével, stratégiaalkotással és az akciótervek fejlesztésével is foglalkozott. Egy olajvállalatnál különösen nagy kihívás a fenntarthatósági célok megvalósítása – az eredményes munkát is bizonyítja, hogy a MOL évek óta jól szerepel az ESG rangsorokban az iparágon belül.
Az SAP felé az ügyfelek által megfogalmazott igények manapság leginkább három téma – az üzleti transzformáció, a globális ellátási láncok és a fenntarthatóság – köré csoportosulnak. Utóbbi most az érdeklődés középpontjában van, és egyre inkább elvárásként is megjelenik az ügyfelek részéről. Egyre többen igyekeznek környezetkímélő módon működtetni vállalatukat, de eközben természetesen nem mondanak le hosszú távú üzleti céljaik megvalósításáról sem.
Az SAP egyrészt az ügyfelek támogatásával, másrészt a termékek fejlesztésével igyekszik megfelelni a kihívásnak. A cég ennek érdekében természetesen fenntarthatósági csapatát is próbálja minden szinten fejleszteni. Mivel maga a terület is folyamatosan változik a kihívásokkal együtt, az ügyfeleknek gyors és hatékony megoldásokra van szükségük. Jancsár Gergely feladatai közé tartozik, hogy megértse az ügyfelek elvárásait, és az SAP portfóliójában megtalálja az azokat legjobban kiszolgálni képes megoldásokat, akár újabb saját, a speciális igényekhez alkalmazkodó fejlesztéseket kezdeményezve.
Az egyik ilyen megoldás az SAP átfogó fenntarthatósági teljesítmény-menedzsment eszköze, a Sustainability Control Tower. Ezzel a megoldással, a különböző adatforrásokat automatikusan egy rendszerbe kötve az ügyfelek meg tudják valósítani a fenntarthatósági teljesítmény valós idejű menedzselését – ami szemléletváltást jelent a ma még megszokott évi egyszeri adatgyűjtéshez és riportáláshoz képest. A pénzügyi és nem-pénzügyi szempontú eredményeket is egyesíthetik ezen a platformon az ügyfelek. A beágyazott, validált, valós idejű adatok komoly segítséget nyújtanak a fenntarthatósági teljesítmény riportálásához. Emellett a vállalati döntéshozatalt, valamint az egyre erősödő európai és hazai jogszabályi elvárásoknak való megfelelést is támogatják.
Miközben az SAP a környezetvédelemmel kapcsolatos kihívások, lehetőségek kezelésére ajánlja termékeit és szolgáltatásait az ügyfeleknek, egyúttal saját működésében is ezen elvek szerint működik és másoknak is igyekszik példát mutatni saját gyakorlatain keresztül. Saját technológiai megoldásai is segítik a céget abban, hogy elérje az elmúlt években bejelentett céljait, melyek közül kiemelkedik, hogy az SAP globális szinten 2023 végéig karbon-semlegessé kívánja tenni saját működését. Az SAP Hungary környezettudatos lépései között szerepel ezzel összhangban az irodai energiafelhasználás drasztikus csökkentése, az irodatérben használt lebomló vagy újrahasznosítható eszközök preferálása, továbbá az átfogó közlekedés-zöldítési program. Ez utóbbi keretében az SAP tavaly azt is bejelentette, hogy 2025-től kezdődően a céges autóként megrendelt összes új jármű emissziómentes lesz. A világszinten 27 000 gépjárműből álló flotta cseréjének köszönhetően a vállalat mintegy 500 000 tonna CO2-kibocsátás megelőzésével számol 2025 és 2030 között globálisan. Az SAP döntése a magyarországi leányvállalat esetében közel 650 autót érint.