Az e-business már nem menő a menedzserhallgatóknál

Zsigó József, 2001. február 14. 20:35
Egy évvel ezelőtt minden menedzserhallgató legalább elméletileg tisztában akart lenni az olyan fogalmakkal, mint B2B és B2C, és nagy százalékuk internetes cégeknél akart elhelyezkedni; manapság viszont alig akad jelentkező az ilyen képzést nyújtó csoportokba, és jövő évben számos iskolát kell bezárni hallgató híján.
Másod- és harmadéves közgázos hallgatók nyergelnek át az eddig unalmasnak tartott banki és konzultációs szakmákra. A University of Chicago 500 végzett menedzseréből mindössze 14 ment dot-com társaságokhoz, viszont triplájára emelkedett a hagyományos cégekhez eljuttatott pályázatok száma.

Az e-business szak igazgatója szerint a hallgatók túlreagálják az eseményeket: két évvel ezelőtt nem győztek tanárokat keríteni, hogy győzzék a két váltást, jövő tanévre viszont nekik kell vadászni a hallgatók után. Személyesen keresik fel középiskolákat, és már nem a minőséget, mint inkább a mennyiséget tartják szem előtt – írja a The New York Times.