A CIB Bank a Kyndryl segítségével modernizálja kritikus fontosságú folyamatait

forrás: Prím Online, 2022. július 29. 15:38

A CIB Bank Zrt., Magyarország egyik legnagyobb bankja, hároméves technológiai szolgáltatási megállapodást kötött a Kyndryl-lel, a világ legnagyobb informatikai infrastruktúra-szolgáltatójával. A megállapodás célja a hitelezési munkafolyamatok és az ezek alapjául szolgáló platform korszerűsítése és működtetése.

A pénzintézetek világszerte hatalmas technológiai változáson mentek keresztül az elmúlt néhány évben. Ezt tovább gyorsította a világjárvány, amely átformálta az ügyfelek elvárásait is a banki szolgáltatásokkal és interakciókkal kapcsolatban.

 

Univerzális hitelintézetként a CIB Bank a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja országos lefedettségű fiókhálózatával közel 415 ezer ügyfelének, miközben folyamatosan keresi az innovatív, ügyfeleire szabott megoldásokat. A CIB Bank szolgáltatásai társas vállalkozások, intézmények, önkormányzatok és egyéni vállalkozók, valamint lakossági ügyfelek számára egyaránt elérhetők. A bankfiókok mellett rendkívül sokféle elektronikus csatorna is az ügyfelek rendelkezésére áll pénzügyeik gyors és kényelmes intézéséhez, mint például a CIB Internet Bank, a CIB Bank Online, a CIB Bank Mobilalkalmazás vagy az eBroker információs és értékpapír-kereskedési rendszer. 

 

A Kyndryl-lel való partnerség részeként a CIB Bank újraszabja hitelezési folyamatait, racionalizálja az ezzel foglalkozó munkatársak feladatait és terhelését, így még gyorsabban reagál majd a piaci és szabályozási változásokra.

 

 

"Komoly kihívást jelentett számunkra a régi és új alkalmazások, valamint az évek során nem integrált módon bevezetett különböző folyamatok egyidejű kezelése, ugyanis a csak részben strukturált megközelítés jelentősen korlátozta a skálázhatóságot" – mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működés-irányítási vezérigazgató-helyettese és igazgatósági tagja. Hozzátette: "IT-környezetünk modernizálása és integrálása a kritikus műveletek rendelkezésre állásának javítása mellett elengedhetetlen volt számunkra a digitális átalakulás útján, hogy fenntarthassuk elektronikus csatornáink jelentős, 80%-os penetrációját. Határozottan úgy gondoljuk, hogy a digitalizáció több mint egy front end, ez egy holisztikus rendszer. Ezért bíztuk meg a Kyndryl Magyarországot is három projektfolyamat egyidejű bevezetésével és menedzselésével, és más innovációs kezdeményezések is folyamatban vannak anyavállalatunkkal, az Intesa Sanpaolo-val, egyéb partnerekkel és a belső IT csapatunkkal. Ezek a mi modernizációs projektünk döntő lépései, hogy gördülékenyebbé tegyük a digitalizáció útját, melyre a mobilalkalmazás bevezetésével léptünk több mint 5 évvel ezelőtt."

 

A megállapodás részeként a Kyndryl frissíti a CIB Bank meglévő üzleti folyamatplatformját, korszerűsíti a kisvállalati hitelplatform front-end-jét, valamint teljesen újraírja és optimalizálja a bank fedezetlen hitelnyújtási munkafolyamatát. A projekt befejezését követően a Kyndryl fogja kezelni a teljes platformot a működési kockázatok csökkentése és a digitalizáció felgyorsítása érdekében.

 

"A bankok is a digitális átalakítás mellett teszik le voksukat, sok más vállalkozáshoz hasonlóan. A hitelintézetek minden eddiginél jobban törekednek arra, hogy olyan differenciált, személyre szabott élményt nyújtsanak, amely online és személyesen is vonzza az ügyfeleket. Az újdonságokat gyorsan és rugalmasan kívánják megvalósítani. A Kyndryl szolgáltatásokkal a banknak sokkal kevesebb időre van szüksége az üzleti folyamatok létrehozásához vagy módosításához, amikor a termékportfólió vagy a szabályozás változik." – mondta Szabó János, a Kyndryl Magyarország országigazgatója.

 

A Kyndryl-szolgáltatások lehetővé teszik a banki fejlesztők számára, hogy könnyen tervezzenek új, vagy módosítsanak meglévő folyamatokat, miközben biztosítják, hogy a platform naprakész, rugalmas és megbízható legyen. A CIB Bank modernizációs programjának célja, hogy fejlessze üzleti modelljét és a kritikus műveletek elérhetőségét annak érdekében, hogy hatékonyan működjön, és még jobban szolgálja ki az ügyféligényeket.