A kanadai Seagram nagy részének decemberi felvásárlásával megnőtt, vegyes profilú francia-kanadai Vivendi Universal az előzetes adatok szerint tavaly 36,5 százalékos forgalomnövekedéssel 41,7 milliárd eurós bevételt ért el, és ezzel meghaladta az elemzői várakozásokat.
A környezeti, a média és a távközlési üzletágak 40 milliárd euróval járultak hozzá a forgalomhoz. A Vivendi elnöke szerint a tavalyi forgalmat a csoport távközlési tevékenysége támogatta erőteljesen. A környezeti szolgáltatások részlege 26 százalékos növekedést mutatott fel, 26,4 milliárd euróra. A Vivendi tavaly tőzsdére vitte környezetvédelmi részlege, a Vivendi Environnement egy részét, de 72 százalékot megtartott. Média és távközlési részlegében 13,6 milliárd eurós forgalmat ért el tavaly a cég, amely 63 százalékos növekedésnek felel meg. Ebbe tavalyról már beleszámítanak a megszerzett Canal Plus francia kábeltévé hálózat eredményei, miután 1999-ben még csak három hónapra számították be a Canal Plust. Új konszolidációk nélkül a folytatódó üzlet bevétele 19 százalékkal nőtt tavaly a média és a távközlési üzletágban.
A Vivendi tavaly decemberben vette át a kanadai Seagram média és szórakoztatóágazatát és ezzel, az AOL-Time Warner egyesülés után, a világ második legnagyobbja lett ezen a téren. Októberben a Vivendi pénzforgalmi többletének 35 százalékos növekedését valószínűsített 2000 és 2002 között, és az időszakra évi 10 százalékos bevételnövekedést jósolt.
A Vivendi Universal részvényei kedden 76,95 eurón zártak, ami a január 3-i 63,3 eurós mélyponthoz képest jónak mondható, de csak majdnem fele a múlt márciusi 150 eurós rekordnak.