Mesterséges intelligencia, gépi tanulás, adatelemzés – ez mind szerepet játszik az autóipar napjainkban zajló átalakulásában. A tavaly értékesítési csúcsot elérő Porsche is szembesült az új kihívásokkal. A legendás sportautógyár az SAP Analytics Cloud és az SAP Data Warehouse Cloud eszközével modernizálta adatkörnyezetét. A cég ennek köszönhetően például az értékesítési tárgyalások előkészítéséhez szükséges időt is képes volt néhány napról néhány órára csökkenteni.
A felhőalapú megoldásokra és az adatelemzésre építő üzleti tevékenységek egyre gyakoribbak a globális színtéren. A Gartner előrejelzései szerint 2025-re a felhőszolgáltatásokra fordított vállalati beruházások az elérhető piaci szegmensekben meghaladják majd a hagyományos IT-re költött összegeket. A digitalizáció haladása az autóipart sem kerüli el. Egy KPMG-kutatás szerint az ágazatban a vállalatvezetők 60 százaléka érzi nagyon felkészültnek cégét a negyedik ipari forradalom vívmányai terén. Az ágazat óriásai most nemcsak a zéró kibocsátású mobilitás kihívásaival, hanem az IT restrukturálásával és az automatizálással kapcsolatos igényekkel is szembesülnek.
Nagy gázzal egészen a felhőkig
A Porsche 2021-ben csaknem 302 ezer járművet adott el, ezzel 11 százalékkal haladta meg 2020-ban elért eredményét, és egyúttal értékesítési rekordját is megdöntötte. A megfelelő értékesítési adatok elérése azonban nem ment gyorsan, és a manuális kezelés, valamint a több különböző rendszer használata egyre nagyobb kihívást jelentett. A cég úgy látta, hogy a hatalmas adattömeg kezeléséhez ideje újra tervezni az adattárolást. A kezdeti cél a vállalat eszközeinek átfogó áttekintése és a globális viszonteladói hálózat támogatása volt az SAP Analytics Cloud bevezetésével. Az átalakulás később már az egész szervezetre kiterjedt, és mindennek középpontjában a felhőalapú adattár állt.
“Olyan megoldásra volt szükségünk, amely összeköti az összes meglévő rendszert, és segítségével a végfelhasználók könnyen hozzáférhetnek a szükséges információkhoz. Az adattárolási architektúra átalakítására az SAP Data Warehouse Cloud volt a tökéletes választás, ezt nagyszabású beruházás nélkül is be tudtuk vezetni” – nyilatkozta Markus Hartmann, a Porsche IT Project Management vezetője.
A Porsche áramvonalasította adatbányászati és adatszolgáltatási folyamatait is. Ezek korábban meglehetősen munka- és időigényesek voltak, a munkatársak sok idejét lekötötte, hogy a táblázatokat kitöltsék, és azokban böngésszék az adatokat. A vállalat adatvagyona mára valós időben elérhető, a dolgozók számára nagy könnyebbséget jelent, hogy az irányítópulton azonnal látják az értékesítési adatokat, a főbb információkat, és nyomon követhetik a folyamatokat. A projekt sikere azt is jelenti, hogy az SAP Analytics Cloudot az egész szervezetben hasznosítják – az ügyfélkapcsolatoktól a kontrollingon át a HR-ig mintegy háromezer felhasználó élvezheti a megoldás előnyeit.
A Porsche digitális átalakulásához arra volt szükség, hogy minden adatforrást és rendszert egyetlen, biztonságos és skálázható megoldásba, az SAP Data Warehouse Cloudba integráljanak. Az adatáramlás optimalizálása most biztosítja az adatszolgáltatás teljes kontrollját, és közvetlen hozzáférést ad a megfelelő felhasználóknak azokhoz az erőforrásokhoz, amelyekre szükségük van. A Data Warehouse Cloud bevezetése nagymértékben javítja az értékesítési terület munkájának minőségét – az információk megfelelő felhasználásának köszönhetően gyorsabban és hatékonyabban lehet reagálni az autóvezetők mobilitási és biztonsági igényeire.
A Porsche azt tervezi, hogy a jövőben az értékesítési területen kívül is hasznosítja majd az SAP Data Warehouse Cloud önkiszolgáló adatmodellezési képességeit. Ezzel reményei szerint még áttekinthetőbbé teszi a vállalat erőforrásait a különböző területek számára, és a hatékonyságot kézzel fogható üzleti eredménnyé alakítja.
A KPMG Global Automotive Executive Survey 2021 kutatása szerint 31 ország több mint 1100 vállalatvezetője számít arra, hogy az autóipar a következő 10 évben jelentős átalakuláson megy majd keresztül. A felmérés azt mutatja, hogy az autóipar 130 évvel ezelőtti elindulása óta a gyártók még soha nem szembesültek a technológiai és üzleti kihívások ilyen széles skálájával.