A napoban zajlott a Google Search On konferenciája, ahol a legnagyobb Google keresést érintő újdonságokat szokta bejelenteni a cégóriás.
Most is közel két tucat új funkciót mutatott be a Google, amelyek zöme idén már elérhető lesz. Bár a bejelentések nagy része elsőként Amerikában lesz éles, de idén Magyarországon is élesedhet a Google MultiSearch.
Érkezik a MultiSearch Magyarországra?
A Google bejelentette, hogy a következő hónapokban 70 nyelvre kiterjeszti a MultiSearch funkciót, ami tavaly jelent meg angol nyelven és az USÁ-ban.
Bár a Google nem nevesítette az érintett 70 nyelvet, de a korábbi, hasonló nyelvszámot érintő bejelentésekbe rendre beletartozott a magyar nyelv, így bízhatunk benne, hogy ez most sem lesz másképp.
Mi az a MultiSearch?
A Multisearch azt jelenti, hogy a telefonod kamerájával készítesz egy képet ÉS ezt a képkeresést kiegészíted egy szöveges kereséssel. A Google pedig a készített kép és a szöveges keresés együttese alapján ad találatokat. Például, ha tetszik egy ruha amit az utcán látsz egy járókelőn, akkor arról képet csinálva rákerehetsz a neten, vagy ha valamit javítanod kell, akkor is jól jön a MultiSearch használata.
Hogy működik a MultiSearch?
Az okostelefonod Google App-ján kattints a Google Lens-re, majd irányítsd a kamerádat arra, ami érdekel. Utána az “Add to your search” gombbal tudod a keresést szöveggel kiegészíteni.
További bejelentések
A Google a SearchOn konferencián további közel két tucat új funkcióról számolt be. Ezek közül kilenc a vásárlási élményt javítja majd.
Többek között a vásárlás során megjelennek majd az aktuális „trendi termékek”, lehetőség van a korábbi vásárlásaink alapján személyre szabott keresést folytatni, és a 3D termékfotók is megjelennek majd a találati listán
Fordított helyi hírek
A Google, ha a felhasználók más országból származó hírre keresnek rá, akkor a Google gépi tanuláson alapuló algoritmus alapján azonnal lefordítja a találati listára a más országokból, más nyelven íródott tartalmakat. Így az emberek hitelesebb forrásból férhetnek hozzá az információkhoz. Például egy mexikói földrengésről a helyi mexikói lapok angol fordításából tájékozódhatnak.
Több vizuális információ
A Google bizonyos kereséseknél több vizuális információt fog adni. Képeket, rövid videókat, tippeket, a keresés jellegéből adódóan. Ezek elsősorban a helyre (város, ország) történő kereséseket, a személy kereséseket érinti majd.
Fórumok és beszélgetések
Szintén az amerikai találati listán élesedik a “Forums and Discussion” szekció a találati listán, bizonyos kereséseknél. Itt a felhasználó, valós emberektől kaphat első kézből származó információkat.
Az Amazon és a TikTok versenye?
Szuhi Attila SEO szakértő szerint, a mostani változások révén még változatosabb lesz a találati lista, és egyértelmű, hogy a szöveges keresésektől a Google elmozdult a vizuális keresés irányába, ami részben válasz a TikTok sikerére. A sok vásárlási élményt javító fejlesztés pedig az Amazon e-kereskedelmi fölényére adhat kihívást.