Az elemzés a magyarországi vállalatok támogatási tevékenységének sajtómegjelenéseit vizsgálja. Vezérelve: bemutatni, hogy milyen hatásfokkal működik a támogatás a közvéleménnyel való kapcsolattartásban: hogyan jelennek meg a különböző vállalatok, intézmények, mint támogatók, mecénások a nyomtatott sajtóban.
Az Observer Budapest Kft. közreműködésével végzett országos médiafigyelés szolgáltatja a tanulmány anyagát. A 2000-ik év utolsó három hónapjának valamennyi támogatással, szponzorációval foglalkozó sajtóanyaga (cikk, írás, megjelenés) górcső alá került. A gondosan kezelt anyag bonyolult statisztikai vizsgálatok segítségével bomlik ki és ennek köszönhető, hogy támogatási tevékenységek és a sajtómegjelenések közötti összetett összefüggésekre fény derül.
Az elemzés jól és aprólékosan mutatja meg a honi sajtó hozzáállását és reagálását a támogatási tevékenységekhez, akciókhoz: mire ugrik rá a sajtó, és mire nem. Többek között szépen kirajzolódik és statisztikailag bizonyítható az összefüggés a támogatások területi koncentrációja és a megjelenések között. Prognosztizálható például, hogy az egészségügyet érintő támogatások fokozottan és ezért nagyobb megjelenési gyakorisággal, nagyobb terjedelemben jelennek meg a nyomtatott sajtóban.
A tanulmány jól használható erénye, hogy az általánosságokon túl részletesen bemutatja az egyes vállalati iparágak (pénzügy, autóipar, távközlés stb.) támogatási gyakorlatát, annak sajtóban való megjelenését. Innen tudható az a meglepő tény, hogy, a legaktívabb támogatók összességükben a fogyasztási javakat előállító vállalatok.
A tanulmányban beszédes ábrák, grafikonok segítik az értelmezést. A kiadvány szerkesztői célul tűzték ki, hogy a negyedévente megjelenő tanulmányok idővel összefüggő szimfóniáját adják az ezredforduló vállalati támogatások sajtóvisszhangjainak.