Megjelent a szponzortanulmány legújabb kötete

, 2001. február 19. 12:25
A Signus PR Kft. gondozásában elkészült a magyarországi vállalatok támogatási tevékenységének sajtóban való megjelenéséről szóló vizsgálat. Az elemzés a sajtó tükrében vizsgálja a magyarországi vállalatok szponzorációs gyakorlatát. Az Art of Sponsorship, majd a Signus PR által továbbfejlesztett tanulmány immár harmadszor jelenik meg.
A támogatás, a szponzoráció meglehetősen ellentmondásosan kezelt területe a magyar üzleti életnek. Nem verekedte még be magát a hagyományosan elfogadott public relations eszközök táborába. Véletlenszerű, eseti szponzorációs akciók vannak, s csak néhány professzionális kivétel képviseli az üzleti alapon nyugvó, hatékony támogatási rendszert. A tanulmány egyik célja: látleletet adni a támogatás mai magyar gyakorlatáról és segíteni az esetleges támogatókat, szponzorokat, programok tervezésében.

Az elemzés a magyarországi vállalatok támogatási tevékenységének sajtómegjelenéseit vizsgálja. Vezérelve: bemutatni, hogy milyen hatásfokkal működik a támogatás a közvéleménnyel való kapcsolattartásban: hogyan jelennek meg a különböző vállalatok, intézmények, mint támogatók, mecénások a nyomtatott sajtóban.

Az Observer Budapest Kft. közreműködésével végzett országos médiafigyelés szolgáltatja a tanulmány anyagát. A 2000-ik év utolsó három hónapjának valamennyi támogatással, szponzorációval foglalkozó sajtóanyaga (cikk, írás, megjelenés) górcső alá került. A gondosan kezelt anyag bonyolult statisztikai vizsgálatok segítségével bomlik ki és ennek köszönhető, hogy támogatási tevékenységek és a sajtómegjelenések közötti összetett összefüggésekre fény derül.

Az elemzés jól és aprólékosan mutatja meg a honi sajtó hozzáállását és reagálását a támogatási tevékenységekhez, akciókhoz: mire „ugrik rᔠa sajtó, és mire nem. Többek között szépen kirajzolódik és statisztikailag bizonyítható az összefüggés a támogatások területi koncentrációja és a megjelenések között. Prognosztizálható például, hogy az egészségügyet érintő támogatások fokozottan – és ezért nagyobb megjelenési gyakorisággal, nagyobb terjedelemben – jelennek meg a nyomtatott sajtóban.

A tanulmány jól használható erénye, hogy az általánosságokon túl részletesen bemutatja az egyes vállalati iparágak (pénzügy, autóipar, távközlés stb.) támogatási gyakorlatát, annak sajtóban való megjelenését. Innen tudható az a meglepő tény, hogy, a legaktívabb támogatók összességükben a fogyasztási javakat előállító vállalatok.

A tanulmányban beszédes ábrák, grafikonok segítik az értelmezést. A kiadvány szerkesztői célul tűzték ki, hogy a negyedévente megjelenő tanulmányok idővel összefüggő szimfóniáját adják az ezredforduló vállalati támogatások sajtóvisszhangjainak.