A Kreatív szaklapot megjelentető Professional Publishing Hungary Kft. és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) októberben jelentette be, hogy közös, digitális fókuszú versenyt hirdet. A PPA a korábbi, a Kreatív Magazin által szervezett Best.net digitális verseny átstrukturált, kibővített változata lesz, így a 2022-es szakmai rangsorokban az új verseny a korábbi Best.nettel azonos pontszámot ér majd. A verseny arculatát a Publicis Groupe Hungary kreatív csapata készítette.
A versenyre olyan Magyarországon bejegyzett és működő társas vagy egyéni vállalkozások nevezhetnek, akik részt vesznek egy reklám vagy alkotás közzétételében, azaz megbízók, ügynökségek, stúdiók avagy közzétételi platformok; illetve egyéni alkotók, alkotócsoportok.
A PPA-ra olyan műveket lehet nevezni, amik valós üzleti kapcsolat és megrendelés során készültek; üzleti vagy társadalmi jellegű céljuk van; a célcsoportreleváns médiafelületein – azok pontos helyének és idejének igazolása alapján – jelentek meg.
A PPA szervezőinek célja, hogy a pályázatokon keresztül évről évre bemutassa, elismerje a digitális gondolkodás és digitális eszközkészlet segítségével született újszerű, szokatlan, emlékezetes kampányokat és megjelenéseket. A verseny díjazni fogja, hogyan lehet egy új technológiát a kommunikáció szolgálatába állítani; egy régebbi, már-már megunt és elfeledett területet újra gondolni; kevés büdzséből maradandót alkotni vagy egy napról napra változó eszközrendszert felelősen, fenntarthatóan alkalmazni.
A kategóriákat a szervezők úgy alakították ki, hogy a PPA idővel nemzetközi színtéren is elismert verseny lehessen. A fő kategóriák: Website & Mobil site; Applikációk; Digital Video; Digital Audio; Social; Immerzív/Innovatív/Interaktív; Média- és kampányeszközök; Data; Craft; Integrált digitális kampány.
A Kreatív és a MAKSZ közös, digitális versenyére december 7-ig lehet beadni a pályamunkákat, a https://ppawards.com/ oldalon.