A Markforged bemutatta új, szimulációs szoftvermegoldását

forrás: Prím Online, 2022. november 28. 18:34

A kompozit és fém 3D nyomtatókat gyártó Markforged új, szimulációs funkciókat mutatott be, amelyek a nyomtatás előkészítő szoftverbe épülve teszik lehetővé a folyamatos szálerősítéssel nyomtatott kompozitok szilárdságtani méretezését. A szimuláció bárki számára ingyenesen tesztelhető 2023 áprilisáig, utána várhatóan előfizetéses szolgáltatásként vehető majd igénybe.

A Markforged Eiger mostantól gyors, automatizált módszert kínál a nyomatok teljesítményének validálására, ezáltal egyszerűvé teszi a legigényesebb alkalmazásokhoz pontosan optimalizált alkatrészek nyomtatását. A szimuláció segítségével közvetlen a nyomtatás előkészítési folyamatba ágyazva tesztelhetjük virtuálisan az alkatrészek szilárdságát és merevségét – ez azt jelenti, hogy még a nyomtatás előtt ellenőrizhetővé válik az alkatrészek várható teljesítménye. 

 

 

A 3D nyomtatott szerszámok és alkatrészek használatához teljes bizalomra van szükség a nyomatok szilárdságával és teljesítményével kapcsolatban. Hagyományosan ennek a bizalomnak az eléréséhez a következő lépések valamelyikére volt szükség a 3D nyomtatott alkatrészek esetében: 1.) hosszadalmas tervezési-nyomtatási-törési tesztelési ciklusok, amelyek megsokszorozzák az átfutási időt, sok anyagot és többletmunkát igényelnek, 2.) időigényes és költséges elemzés, amely speciális szakértelmet és drága szoftvereket is igényel, vagy 3.) az alkatrészek következetes túlméretezése, ami alapanyag- és időpazarláshoz vezet. 

 

A Markforged kompozit 3D nyomtatók előkészítő szoftverébe ágyazott, egyszerűen kezelhető szimuláció lehetősége ezeket a költséges lépéseket segít elkerülni a várható teljesítmény és a javasolt nyomtatási paraméterek pontos kiszámításával. 

 

 

Az új funkciót bemutatás előtt a Markforged partnereivel közösen tesztelte. A Larsen Motorsports például sugárhajtású versenyjárműveket épít, amelyek 450 kilométer/órás sebesség felett száguldanak. A széria alumínium kormánykerekeket sokkal nagyobb kezekre tervezték, mint az újonc pilóta, Josette Roach keze, ami veszélyeztette a biztonságot és a teljesítményt. A Larsen Motorsports a Markforged Simulation segítségével tervezte és nyomtatta a folyamatos szénszál-erősítésű Onyx kormánykereket, amely elég erős ahhoz, hogy kiváltsa az alumíniumot.

 

 

"Most már szimulációval tesztelhetjük a designt és addig iterálhatunk virtuálisan, amíg olyan formatervet nem kapunk, amellyel elégedettek vagyunk. Nem kell tíz különböző alkatrészt kinyomtatnunk, helyette mindet szimulálhatjuk a szoftverben." – Brian Tocci, üzemeltetési igazgató, Larsen Motorsports.

 

A hagyományos szimulációs szoftverekkel ellentétben, amelyek speciális szakértelmet és időigényes elemzést kívánnak meg, a Markforged Simulationt additív gyártáshoz tervezték és a Markforged Eiger szoftver munkafolyamatán belül natívan működik. Bármely felhasználó egyszerűen ellenőrizheti az alkatrész szilárdságát és merevségét a rögzítési és terhelési felületek azonosításával, majd az erők, a biztonsági tényező és a maximális elhajlás értékeinek megadásával. Az adatok alapján a szoftver optimalizálja az alkatrészeket a falak, a kitöltés és a folyamatos szálerősítés beállításainak automatikus meghatározásával a megfelelő szilárdság fenntartása mellett.

 

 

"A szimuláció lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy a kompozit 3D nyomtatást még jobban beépítsék gyártási folyamataikba azáltal, hogy több kritikus szerszám és végfelhasználású fém alkatrész helyett validált és optimalizált, folyamatos szálerősítéssel 3D nyomtatott, fejlett kompozit alkatrészeket használnak." – mondta Shai Terem, a Markforged elnök-vezérigazgatója. 

 

A Simulation ma már világszerte elérhető ingyenes próbaverzióban bárki számára, aki rendelkezik Markforged Eiger fiókkal.