Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amelyeknek köszönhetően a vállalat felkészültebben nézhet szembe a jövő kihívásaival. A szervezeti átalakítás elsődleges célja, hogy felgyorsítsa a jövőbeni növekedést, és to-vábbra is garantálja, hogy az LG egyedi élményt és értéket kínáljon a vásárlók számára.
Az LG haladó szellemiségű stratégiájának egyik legfontosabb eleme a vállalati ügyfélélmény-központ (CX Center) létrehozása, amely közvetlenül az LG központ alá tartozik majd. Az ügyfélélmény-központot Lee Chul-bae ügyvezető alelnök irányítja majd, aki korábban a vállalat dizájnmenedzsment-központjának feje volt. A CX Center fő feladata a zökkenőmentes, kibővített vásárlói élmény megteremtése lesz. A központ emellett olyan stratégiák és módszertanok kidolgozásáért felel majd, amelyek még innovatívabb megoldásokat hozhatnak a terméktervezés, az ügyfélszolgálat és a jövőbeli üzleti modellek terén, azaz az ügyfélélmény minden szakaszában.
Az ügyfélélmény-központhoz tartozik majd egy stratégiai üzletág (CX Strategy Division) is, amelynek feladata az egész vállalatra kiterjedő célok és alapvető feladatok feltárása és előmozdítása lesz, valamint ide tartozik majd a vállalat korábbi ún. Life Soft kutatóközpontja (LSR) is, amely LSR Customer Research Center néven működik majd tovább, és vásárlók attitűdjeit, fogyasztói élményeit vizsgálja majd.
Az LG új, ún. platformok üzletága (Platform Business Center) új szerepet kap majd az LG ThinQ szolgáltatások integrálásában és szervezésében, amely feladatokat korábban a vállalati és üzleti divíziók között osztott szét a vállalat. A 2021 júliusában létrehozott üzletág az LG platformok elkötelezett felhasználóinak szóló adatalapú felület létrehozásán dolgozik majd. A központot a továbbiakban az LG alelnöke, Jung Ki-hyun vezeti majd, aki idén szeptemberben csatlakozott a vállalathoz. Jung korábban kiemelkedő karriert futott be az eBay Koreánál és a Google-nél, valamint a Meta Korea vezérigazgatójaként is tevékenykedett.
2023-tól az LG továbbra is az ellátásilánc-menedzsment (Supply Chain Management, SCM) javítására és a jelenleg is kiemelkedő digitális átalakulási (DX) képességeinek bővítésére összpontosít. Ennek érdekében a vállalat beszerzési és ellátásilánc-menedzsment központjai Globális Műveleti Központ néven folytatják tevékenységüket, a termelésmérnöki kutatóintézet divízió funkcióit és szerepét pedig az ún. termeléstervezési divízió veszi át. A Globális Műveleti Központ a digitális átalakuláshoz kapcsolódó technológiákon alapuló fejlesztések előmozdításával szinergiákat hoz majd létre a vállalat összes műveletében – többek között a termelésben, a beszerzésben és az ellátásilánc-menedzsmentben.
A további növekedés ösztönzése érdekében a szervezeti teljesítmény javításával az LG mind a négy üzleti egységében megerősíti agilis és gyors reagálású döntéshozatali rendszerét.
Lyu Jae-cheolt, a háztartásigép- és légkondicionáló üzletág elnökét a divízió teljesítményének növelésében és termékportfóliójának javításában elért sikerei elismeréseként elnökké léptették elő. Területének szakértőjeként Lyu 1989 óta dolgozik az LG háztartási készülékekkel foglalkozó üzletágának különböző területein, többek között a kutatás-fejlesztési és gyártási részlegekben.
Eun Seok-hyun, a járműalkatrészek üzletág vezetőjét alelnökké léptették elő. Irányítása alatt az LG járműalkatrész-megoldásokkal foglalkozó üzletága működési stabilitást ért el, javult a nyereség- és veszteségstruktúra, a vezető továbbá erős üzleti portfóliót épített ki, amely számos kulcsfontosságú jövőbeli mobilitási technológiát foglal magában.
Az LG bejelentette továbbá, hogy a háztartásigép- és légkondicionáló üzletág korábbi életmód-berendezések (Living Appliance Business) és konyhai berendezések (Kitchen Appliance Business) divíziói életmód-megoldások (Living Solution Business) és konyhai megoldások (Kitchen Solution Business) néven folytatják tevékenységüket. A két üzletág átnevezése összhangban van az LG célkitűzésével az ügyfélélmény megújítása kapcsán, és jelzi, hogy a vállalat nagyobb hangsúlyt fektet a tartalmak és szolgáltatások bővítésére.
A szórakoztató elektronikai üzletág fogyasztói értékteremtésének növelése érdekében a vállalat létrehozza a szórakoztató elektronikai kutatás-fejlesztési laboratóriumi központ (HE R&D Lab Institute) alá tartozó Indonéziai Kutatási és Fejlesztési Osztályt, amely egyúttal erősíti majd, és tengerentúli létrehozásával növelni kívánja a vevői értékteremtés képességét, hogy fokozza a tengerentúli kutatás-fejlesztési és gyártási bázisok közötti együttműködést.
A járműalkatrészek üzletág célja, hogy megerősítse tevékenységét a beszerzés, a gyártás és az ellátásilánc-menedzsment területén egy olyan operatív csoport létrehozásával, amely az elektromos járműalkatrész-üzletág integrált működését irányítja.
Az üzleti megoldások divízió is új alegységet kapott elektromosjármű-töltési üzletág (EV Charger Business Division) néven, közvetlenül a vállalat részeként, hogy felgyorsítsa a tavaly elindított elektromosjármű-töltési megoldások divízió teljes körű fejlesztését.
Az új kinevezések december 1-jén lépnek hatályba, míg az előléptetések az új év első napján lépnek életbe.