Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen

forrás: Prím Online, 2022. november 30. 18:39

2021 után, november utolsó hétvégéjén ismét megrendezésre került az esport CUP powered by Telekom helyszíni e-sport verseny, amely ezúttal már három ország - Csehország, Szlovákia és Magyarország - részvételével, vérbeli regionális esport eseménnyé nőtte ki magát. Az egész napos, maratoni verseny végén egy magyar csapat lett a végső győztes.

Minden helyszínen, így Prágában, Pozsonyban és Budapesten is, 40 League of Legends játékos mérte össze a tudását a nap folyamán, a legerősebb gamer PC-ken. A Telekom által biztosított különleges technológiai körülmények között, dedikált hálózaton, 2 csapatonként 8,6 Gbps le- és feltöltéssel, rendkívül alacsony késleltetéssel játszhattak az online szervereken, ezzel garantálva a folyamatos, kiemelkedő játékos élményt.

 

 

A verseny először minden országban külön zajlott, az egyes országok döntős csapatai azonban egymás ellen is összemérték tudásukat a nap végén, a mindent eldöntő, szlovák-magyar összecsapáson pedig végül magyar győzelem született. A magyar döntő győztes csapattagjai fejenként 1-1 Samsung Galaxy A53 5G-képes mobiltelefonnal és 1-1 Huawei Watch 3 Pro E-SIM okosórával, a cseh és szlovák győztesek 1-1 Samsung Beam hordozható projektorral, a nemzetközi verseny győztesei pedig 1-1 Oculus Quest 2-vel gazdagodtak.

 

 

A League of Legends mellett, 5G hálózaton, elképesztően alacsony késleltetés és 1 Gbps sávszélesség mellett, influencerek és meghívott rajongóik játszottak bemutató mérkőzést a LoL mobilos verziójában, Wild Riftben, míg a látogatók PlayStation 5 konzolokon játszottak a FIFA játék legújabb kiadásával, és próbáltak ki különböző VR játékokat.

 

 

Hatalmas, de nagyon izgalmas kihívás volt három országban helyszíni eseményt koordinálni úgy, hogy a legjobb csapatok a nap végén országhatárokon átívelve küzdöttek meg egymással. A pandémia óta kevesebb az ilyen típusú e-sport verseny a régióban, azt pedig eddig csak a Telekom tudta megvalósítani, hogy ilyen kivételes technológiai környezetben versenyezhessenek a játékosok. Büszkék vagyunk arra, hogy immáron második éve dolgozunk együtt ezen projekten, sikerrel. – mondta Hodozsán Dániel, az Esport1 CEE régiós operatív vezetője.

 

„Örömmel tölt el bennünket, hogy idén is alkalmat és lehetőséget teremthettünk a képességek összemérésére a verseny alap-infrastruktúrájának biztosításával, a Telekom Gigaerős Tettek Hálózata ezúttal nemzetközi környezetben is bizonyított. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a lehető legjobb technikai feltételek mellett küzdhettek a résztvevők és arra törekedtünk, hogy Magyarország területén kívül is tudjuk tartani a hálózat magas minőségét.” – fogalmazott Lubor Zatko, Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.