Idén az energiahatékonyság volt a központi témája a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) által alapított Az év tanárcsapata a digitalizációért pályázatnak. A szervezet kétmillió forintot ajánlott fel a legjobb pályamunkát beküldő tanárcsapatnak. Az összeget iskolájuk digitális oktatásának további fejlesztésére fordíthatják. A díjért minden olyan érvényes működési engedéllyel rendelkező alap- és középfokú oktatási intézmény versenybe szállhatott, amelyben a képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.
Az idei pályázati kiírás is tartalmazott aktualitást. Amellett, hogy a pályázó tanári munkaközösségeknek be kell mutatniuk az iskolája jelenlegi helyzetét, informatikai eszközellátottságát, valamint általános digitális oktatási képességét, vázlatos tervet is kellett mellékelni arról, hogy mire fordítanánk a pályázattal elnyerhető támogatást, és az mennyiben és milyen módon segítenék elő intézményük energiatakarékosságát.
A pályázóknak először egy rövid pályamunkában kellett bemutatniuk az iskolában folyó munkát, valamint a tervezett fejlesztéseket, majd a zsűri előtt élőben is prezentálhatták oktatási koncepciójukat. A VISZ tagjaiból, újságírókból, oktatási szakemberekből, szakértőkből álló zsűri ez alapján javaslatot tett a sorrendre, majd a szervezet elnöksége meghozta a végső döntést.
A 2 millió forint az Edelényben működő Szent Miklós Görögkatolikus Iskola és Óvoda digitális fejlesztéseit segíti. A pályamunkából, amely tizenegy pedagógus együttműködését dicséri, egy olyan átgondolt digitális oktatási koncepció rajzolódik ki, amely egységben kezeli a humán és a reál tárgyakat; következetesen építi a diákok digitális skilljeit, de mélyítendő ezt a tudást azonnal támaszkodik is azokra. Az elnyert támogatásból az iskola újabb digitális termek berendezésére, valamint az informatikai infrastruktúra energiahatékonyságának javítására kívánja fordítani.
A pályázóknak a Geometria Kft. felajánlott egy 150 ezer forintos különdíjat, melyet végül a Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola nyert el. A Szerencs szomszédságában fekvő település iskolájában tanuló diákok kétharmada hátrányos helyzetű. Ezért a pedagógusok különösen fontosnak tartják a motivációs és tanulói kreativitást támogató stratégiák tervezését és alkalmazását. Kiemelten kezelik a tanulók digitális és idegen nyelvi kompetenciájának fejlesztését. Több nyertes pályázat és díj (UNESCO-Fazheng projekt, Ericsson Díj stb.) bizonyítja, hogy sikeresen dolgoznak céljaik eléréséért. A támogatást részben eszközökre, részben módszertani fejlesztésekre kívánják fordítani.