A minősítéshez szükséges tudás elsajátításához kényelmes körülményeket teremt az Avaya Magyarország Kft. új, csaknem 3500 négyzetméteres irodája a Westend City Center B tornyának 5. és 6. emeletén, ahol négy oktatótermet alakítottak ki. Ezekhez három, minden szükséges technikai eszközzel felszerelt laboratórium kapcsolódik.
Murányi Attila, a központ vezetője elmondta, hogy idei tervük mintegy 6500 oktatási nap, ami az átlagosan egyhetes tréningeket tekintve, több mint ezer szakember kiképzését jelenti. Az oktatási központba a kelet-európaiakon kívül, közel-keleti, FÁK-beli, izraeli és dél-afrikai hallgatókat is várnak. Az Avaya University-n száznál több különböző tréninget tartanak, s a központ négy állandó magyar oktatóval és több száz vendégelőadóval dolgozik. Az Avaya University nemcsak a hagyományos oktatási formákat használja, hanem egyre inkább az e-learning lehetőségeit is. Ez ma már az oktatott óraszámot tekintve a 10%-ot is meghaladja. A legkedveltebbek az interaktív CD-ROM alapú kurzusok, de egyre többen veszik igénybe az online internetes oktatást és az interaktív video vagy streaming video konzultációkat is. Budapesten az Avaya University egy úgynevezett video-hub-ot is kiépített. A műholdas technológiát alkalmazó, kétirányú valósidejű kommunikációt lehetővé tevő megoldás révén egy időben folyhatnak tanórák Londonban, Münchenben és Budapesten ugyanazzal a tanárral.
Az Avaya University mellett Budapest több más regionális hatáskörű Avaya intézmény házigazdája is. Az Avaya Center of Excellence az Európa-, Közel-Kelet- és Afrika régiót kiszolgáló magyarországi támogató központ. Az ugyancsak a Westend City Centerben működő intézmény azonnali műszaki segítséget nyújt az Avaya berendezéseket alkalmazó ügyfeleknek. Feladatuk egyebek között alközpontok, privát hálózatok, call centerek, multimédia üzenetkezelő rendszerek hatékony működtetésének elősegítése, az esetleges hibák javítása, illetve a rendszerekbe eleve beleépített alkalmazások szakszerű aktiválása. A túlnyomórészt magyar mérnököket foglalkoztató intézmény segítségét - hatékonysága miatt - gyakran kérik a világ más térségeiből is. A CoE mérnökei legtöbbször távolból avatkoznak be az akár ezer kilométerekre lévő Avaya berendezések működésébe, hogy elvégezzék a szükséges változtatásokat a szoftvereken.
Az új budapesti iroda ad otthont az Avaya regionális CRM tanácsadói csapatának is. A CRM Solutions csapatban 15, többségében magyar szakértő dolgozik. Feladatuk a közép-európai régióban a nagy volumenű CRM projektek menedzselése és támogatása.