KÓD: felmérés az ingyeninternetről

, 2001. február 21. 18:48
További 170-180 ezer fővel is növelheti az internet-hozzáférés teljes hazai piacát a két ingyenes szolgáltató 2001-ben – derült ki a KÓD Gazdaság és Médiakutató Intézet januárban készült 1000 fős országos, reprezentatív felvételéből.
A kutatás tanúsága szerint jelenleg a városi lakosság (ez a free ISP-k elsődleges célpiaca) 37%-a hallott az ingyenes szolgáltatók megjelenéséről. A később startolt Kiwwi ismertsége 17, a Freestarté pedig 10%-os a felnőtt lakosság körében. A szolgáltatók alacsony ismertsége ellenére a felmérés során a megkérdezettek közel fele (45%) mutatott érdeklődést az ingyenes szolgáltatás iránt, melynek igénybevételét elsősorban az alacsony otthoni számítógép-ellátottság korlátozza.

Különösen nagy azonban az érdeklődés az otthoni PC-felhasználók körében, 70%-uk szívesen igénybe venné az ingyenes internetet.

Működésének két hónapja alatt a két szolgáltató több mint 70 ezer regisztrációt ért el, mely jelenleg 189 ezer embernek biztosít hozzáférési lehetőséget. E csoportnak azonban kevesebb mint fele jelent teljesen új felhasználókat (azaz akik eddig nem kerültek kapcsolatba az internettel).

A kutatás eredményei szerint a két új szolgáltató működésének jelenlegi területén (mely 2,2 millió felnőtt lakost jelent) megduplázhatja a regisztrálók számát 2001-ben, azaz közel 140 ezer bekapcsolt klienst érhet el. Ez a növekedés elsősorban nem a már fizetős ügyfelek elcsábításával, hanem új otthoni felhasználók bekapcsolásával következik be.