A Vodafone Magyarország Alapítvány idén is különleges programmal készül Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseményére. Az Alapítvány élen jár a digitális kompetenciák fejlesztésében, ennek megfelelően a kezdeményezés 2016-os indulása óta minden évben tematikus aktivitásokkal és pályázatokkal szerepel a Digitális Témahét programjában. Idén digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdettek meg tanárok számára, amely során diákokkal közösen, kreativitásuk és tudásuk felhasználásával saját játékot készíthetnek. A pályázatra a programban részt vevő iskolák pedagógusai április 17-ig nevezhetnek a Digitális Témahét weboldalán keresztül.
A Vodafone Magyarország Alapítvány stratégiai célként tűzte ki a gyermekek, pedagógusok és szülők digitális kompetenciafejlesztését, amely részeként már nyolcadik éve különleges programokkal szerepel Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseménysorozatán, a Digitális Témahéten. A Témahét során az iskolák megismerhetik a különböző digitális pedagógiai módszereket és innovatív oktatási gyakorlatokat, csatlakozhatnak programokhoz, kihívásokhoz, pályázhatnak különdíjakért és akár egész héten dolgozhatnak digitális projekteken tanulóikkal.
Az idei programban a Vodafone Magyarország Alapítvány egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdet meg. A pályázatra három különböző kategóriában – 1-4. osztályban tanítók, 5-8. osztályban tanítók, 9-12. osztályban tanítók – nevezhetnek a programban részt vevő iskolák pedagógusai. A legjobb kalandjátékot készítők mindhárom kategóriában 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet nyerhetnek iskolájuknak, a legjobb pályamunkákat benyújtó pedagógusok pedig egy-egy prémium kategóriás tabletet nyerhetnek. A pályázat jelentkezési határideje 2023. április 17.
A versenyre olyan tudásfejlesztő digitális társasjátékkal lehet nevezni, melynek elkészítése, valamint maga a játék is a digitális térben történik. Fontos kritérium továbbá, hogy a pályamunkáknak legalább három iskolai tantárgy anyagához kell kapcsolódniuk, de annak témáját és kivitelezését a szervezők a diákok és pedagógusok kreativitására és innovatív gondolkodásmódjára bízzák. A szervezők a versenyre ehhez hasonló társas/kalandjátékokat várnak, a részletes pályázatikiírás pedig itt érhető el.
„Már tradíciónak tekinthető, hogy valamilyen különleges, izgalmas programmal készülünk a Digitális Témahétre. Míg tavaly egy Scratch-versenyt* hirdettünk a programozás népszerűsítéséért, idén egy izgalmas kalandjáték-készítő versennyel szeretnénk közös gondolkodásra hívni az általános és középiskolában tanító pedagógusokat és diákjaikat. Úgy gondoljuk, hogy ezek a játékos megmérettetések azért is hasznosak, mert kreatív módon mutatják meg a diákoknak, hogy milyen sokféle módon hasznosítható az iskolában megszerzett digitális tudás. A Vodafone Alapítványnál hisszük, hogy egyre több fiatal érdeklődését sikerül felkelteni az informatikai pályák iránt, a digitális kompetenciafejlesztés pedig hosszútávon hozzájárulhat az ország gazdasági fejlődéséhez is” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.
A Vodafone Magyarország Alapítvány évek óta aktívan dolgozik azon, hogy az ingyenesen elérhető oktatási programjaival, tudásanyagaival segítse a digitális ismeretek és kompetenciák megszerzését, fejlesztését. Ennek érdekében indította el az Alapítvány E-skola néven oktatási platformját, amelyen a diákok, pedagógusok és szülők külön-külön, szegmentált e-learning alapú ingyenes kurzusokat és segédanyagokat érhetnek el.
A digitális kalandjáték pályázat benyújtásának határideje: 2023. április 17., a pályázati űrlap pedig az alábbi linken érhető el.
__________________
*A Scratch egy vizuális programozási nyelv, amelyet elsősorban a programozással ismerkedő gyerekek számára fejlesztettek ki.