A Continental magasabb bevételre számít 2023-ban

forrás: Prím Online, 2023. március 18. 12:59

A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére a Continental sikeresen teljesítette céljait a 2022-es pénzügyi évben a korrigált árbevétel és eredmény tekintetében. A társaság teljesítményét nagy mértékben befolyásolták az ukrajnai háború hatásai, a koronavírus-járvány miatti kínai korlátozások, a félvezetők folyamatos hiánya és a mintegy 3,3 milliárd eurós többletköltség a nyersanyagok, a félkész termékek, az energia és a logisztika áremelkedéseiből adódóan. 

● 39,4 milliárd euró konszolidált árbevétel (2021: 33,8 milliárd euró, +16,7 százalék)

● 2,0 milliárd euró korrigált EBIT (2021: 1,9 milliárd euró, +5,2 százalék)

● 5,0 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT (2021: 5,5 százalék)

● 1,0 milliárd euró értékű negatív speciális hatás

● 755 millió euró működési eredmény (2021: 1,8 milliárd euró, -59,1 százalék)

● 67 millió euró nettó eredmény (2021: 1,4 milliárd euró, -95,4 százalék)

● 200 millió euró korrigált szabad cash flow (2021: 1,2 milliárd euró a folytatódó és a megszűnt tevékenységek tekintetében)

● Osztalék ajánlat: 1,50 euró részvényenként

● Nikolai Setzer vezérigazgató: „A sok kihívás ellenére jól teljesítettünk 2022-ben. Sikerült elérnünk a Continental-csoport számára előrejelzett értékesítési és bevételi számokat, és tisztességes eredményt értünk el”

● Az autóiparban 2022-ben több mint 23 milliárd euró értékű megrendelés érkezett (+26 százalék)

● A 2023-as pénzügyi évvel kapcsolatos várakozások: körülbelül 42–45 milliárd euró konszolidált árbevétel; 5,5-6,5 százalék körüli korrigált EBIT ráta

 

A technológiai vállalat a jelenlegi pénzügyi évben magasabb árbevételre és eredményre számít, elsősorban a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek piacán tapasztalt növekvő gyártási mennyiségeknek, valamint a továbbra is magas költségfegyelemnek köszönhetően.

 

„2022 több szempontból is különösen nagy kihívást jelentett számunkra. Az Ukrajnában zajló háború következtében megemelkedtek a nyersanyag, a félkész termék, az energia és a logisztikai költségeink. Ez áll a hátterében annak, hogy továbbra is az orosz piacról való ellenőrzött kivonulásra törekszünk” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója a szerdai hannoveri éves sajtótájékoztatón, majd hozzátette: „A kihívások ellenére jól teljesítettünk. Sikerült elérni a Continental csoport számára előrejelzett értékesítési és bevételi számokat, és tisztességes eredményt értünk el. Mindez a világszerte mintegy 200 000 Continental dolgozó kemény munkájának és elkötelezettségének köszönhető. Szeretném nekik kifejezni őszinte hálámat.”

 

A kihívásokra reagálva és a rugalmasság erősítése érdekében a Continental szigorúbb költségkezelést vezetett be és átfogó felülvizsgálatot hajtott végre az elektronikai beszerzési és logisztikai láncában, illetve bővítette beszállítói körét is. „Kellően rugalmasnak bizonyultunk a válság idején, most pedig jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy biztosítsuk a Continental hosszú távú, értékteremtésre összpontosító fejlődését” – tette hozzá Setzer. Emellett a Continental az infláció hatásainak kompenzálására a csoport összes szektorában árkorrekciót kezdeményezett.

 

 

A konszolidált árbevétel 16,7 százalékkal nőtt 2022-ben

 

Az előzetes adatok szerint a konszolidált árbevétel 39,4 milliárd eurót tett ki az elmúlt pénzügyi évben (2021: 33,8 milliárd euró, +16,7 százalék). A konszolidációt érintő területeken bekövetkezett változások és az árfolyamhatások előtti adatok alapján az árbevétel 12,3 százalékkal nőtt. A volatilis piaci környezetben a vállalat 2,0 milliárd eurós korrigált EBIT-et ért el (2021: 1,9 milliárd euró, +5,2 százalék), ami 5,0 százalékos (2021: 5,5 százalékos) korrigált árbevétel arányos EBIT-nek felel meg.

 

Az elmúlt pénzügyi évben a nettó eredményt mintegy 1,0 milliárd euró összegű nem várt negatív hatás érintette. Különösen a magasabb kamatlábak és egyéb értékelési eljárások hatásai miatt több mint 850 millió eurós értékvesztés keletkezett az Automotive csoport szektorban. A Continental oroszországi üzleti tevékenységével összefüggésben a kiszabott szankciók miatt eszközeiben mintegy 87 millió euro értékű értékvesztés történt. Ennek következtében a nettó eredmény 67 millió eurót tett ki (2021: 1,4 milliárd euró).

 

A korrigált szabad cash flow 200 millió euró volt (2021: 1,2 milliárd euró a folytatódó és a megszűnt tevékenységek tekintetében). A korrigált szabad cash flow az előző évinél alacsonyabb értéket mutat, elsősorban a készletek és követelések felhalmozódása, valamint a magasabb beruházási ráfordítások miatt.

 

A Continental Igazgatótanácsa részvényenként 1,50 eurós osztalékot javasol

 

„Az Igazgatótanács részvényenként 1,50 euró osztalék kifizetését javasolja a részvényesek számára. Két tényezőt vettünk figyelembe, amikor meghatároztuk ezt a számot: a nettó bevételre gyakorolt negatív és túlnyomórészt nem készpénz jellegű speciális hatásokat, valamint a részvény árának tavalyi csökkenő tendenciáját” – mondta Katja Dürrfeld, a Continental pénzügyi igazgatója. Ez körülbelül 300 millió euró kiosztását jelenti – tette hozzá.

 

Elvárások a 2023-as pénzügyi évre

 

A Continental arra számít, hogy a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek globális gyártása 2023-ban 2-4 százalékkal emelkedni fog. 2022-ben ez az adat körülbelül 7 százalékkal, nagyjából 82 millió járműre nőtt.

 

A jelentősen megnövekedett anyagköltségek, bérek és fizetések, valamint az energia- és logisztikai kiadások – amelyek mintegy 1,7 milliárd eurót tesznek ki – a 2023-as pénzügyi évben várhatóan ismét nehezítik majd a megfelelő eredmények elérését.

 

Ezen feltételezések alapján és a pénzügyi év eleji árfolyamokat figyelembe véve a Continental 2023-ra körülbelül 42–45 milliárd eurós konszolidált árbevételt és körülbelül 5,5–6,5 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT-et prognosztizál.

 

A Continental várakozásai szerint az Automotive csoport szektora körülbelül 20,5-21,5 milliárd eurós árbevételt és 2-3 százalék körüli korrigált árbevétel arányos EBIT-et fog tudni teljesíteni.

 

A Gumiabroncs csoport szektorra vonatkozóan a Continental mintegy 14,5-15,5 milliárd eurós árbevételt prognosztizál, a korrigált árbevétel arányos EBIT pedig 12-13 százalék körül alakul.

 

A Continental számításai alapján a ContiTech csoport szektora körülbelül 6,8-7,2 milliárd eurós árbevételt és 6-7 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT-et fog elérni.

 

A pénzügyi beruházások előtti tőkeráfordítás az előrejelzések szerint körülbelül az árbevétel 6 százalékát teszi majd ki.

 

A korrigált szabad cash flow 0,8-1,2 milliárd euró körül várható.

 

„Az év során stabilizáltuk nyereségességünket. Különösen 2022 második felében értünk el javulást az előző évhez képest, hiszen ekkor számos lépést tettünk az optimalizálás irányába. Ennek ellenére tudjuk, hogy folytatnunk kell ezeket a törekvéseket, ha el akarjuk érni középtávú céljainkat, ezért eltökélt szándékunk, hogy növeljük bevételeinket” – mondta Katja Dürrfeld, a Continental pénzügyi igazgatója.

 

Középtávon a Continental 8-11 százalék körüli konszolidált korrigált árbevétel arányos EBIT ráta elérését tűzi ki célul.

A Continental főbb mutatószámai

 

 

Jelentősen, mintegy 26 százalékkal emelkedett a jövőbeli technológiák megrendeléseinek mennyisége

 

A Continental értékesítési szempontból erős pozícióval rendelkezik a jövőbeli mobilitási technológiák terén. Ezt mutatja az Automotive csoport szektor rendelésfelvételeinek éles növekedése, amely 2022-ben több mint 23 milliárd eurót tett ki, ami 26 százalékos növekedés az előző évhez képest (2021: több mint 18 milliárd euró).

 

Több milliárd eurós megrendelés a következő generációs fékrendszerre

 

A vállalat erős technológiai pozícióját bizonyítja a vezetésbiztonság terén az ultramodern, „félszáraz” fékrendszeréhez kapcsolódó több mint 2 milliárd euró értékű előrendelés. Ezt a rendszert az teszi különlegessé, hogy a hátsó tengelyen „száraz” fékek találhatók, amelyekhez nincs szükség fékfolyadékra. Az új technológia magában foglalja az MK C2 elektronikus fékrendszert is. Ezen túlmenően a 2022 után gyártásba indított csúcstechnológiás kijelző megoldások előrendelési mára elérték a 7 milliárd eurót.

 

Teljes körű megoldások a támogatott és automatizált vezetéshez

 

A Continental továbbra is törekszik az asszisztáltés automatizált vezetés fejlesztésére. Ennek érdekében a vállalat együttműködik a mesterséges intelligencia (AI) alapú félvezetőket gyártó Ambarella-val, hogy a járműgyártók számára teljes körű megoldásokat kínálhasson a fejlett vezetéstámogató rendszerekhez, valamint a 2. és annál magasabb szintű automatizált járművekhez. Ez a stratégiai partnerség azután jött létre, hogy a Continental integrálta fejlett vezetéstámogató rendszereibe az Ambarella energiahatékony system-on-chip (SoC) családját. A közös megoldások gyártását 2026-tól tervezik.

 

A Continental a megújuló és újrahasznosított anyagokból készült gumiabroncsokra összpontosít

 

Az IAA Transportation szakkiállításon a Continental bemutatta a Conti Urban koncepció abroncsot, amely egyetlen újrafutózás után több mint 90 százalékban megújuló és újrahasznosított anyagokból áll. A Conti Urban, amely már engedélyezett a közúti használatra, kifejezetten a jövő elektromos buszaihoz és szállítójárműveihez készült. Az első szállításkor közel 50 százalékban tartalmaz megújuló és újrahasznosított anyagokat. A gumiabroncs zajszintjét is jelentősen optimalizálták. A prototípust a közeljövőben tesztelik az ügyfelekkel.

 

A Continental volt az első gumiabroncsgyártó, amely 2022-ben PET-palackokból kinyert újrahasznosított poliészter fonalat vezetett be gyártásába. Ez lehetővé teszi a gumiabroncs burkolatában hagyományosan használt poliészter teljes helyettesítését. Minden egyes szabványos autógumihoz körülbelül 40 újrahasznosított PET-palackot használnak, amelyek egyébként hulladéklerakókba kerültek volna elhelyezésre, mert olyan országokból származnak, ahol nincs megfelelően kialakított újrahasznosítási rendszer.

 

A Continental gumiabroncsok az elektromos járművek szegmensében is kiválóan teljesítenek. A világ 10 legnagyobb elektromos járműgyártója közül kilenc a Continental abroncsait választja gyári felszerelésként.

 

Fenntartható felületi megoldások sokféle felhasználáshoz

 

A ContiTech csoport szektor innovatív termékeivel az elmúlt pénzügyi évben többször is megmutatta, hogy a fenntarthatóság és a klímaváltozás mérséklése áll korszerű felületi megoldásainak fókuszában. Ez vonatkozik mind a járművek belső tereire, mind az otthoni és kereskedelmi használatra szánt bútorokra, de ilyenek például a szállodák, valamint a hajózási   iparág számára gyártott bútorai is.

 

A járművekben használt Xpreshn felületi termék már teljes egészében fenntartható nyersanyagokból állítható elő, hogy 100 százalékban szén-dioxid-semleges megoldást nyújtsunk, amely egyszerre könnyű és környezetbarát. Ezenkívül a Continental olyan módszert fejlesztett ki, amely lehetővé teszi, hogy a kávézacc hulladékot fenntartható alapanyagként használják fel felületi termékeihez. Ez csökkenti a hulladékot és az üvegházhatású gázok, például a metán és a szén-dioxid kibocsátását. A skai VyP Coffee kárpitszövet esetében a hagyományos vegyi alapanyagok több mint 65 százalékát már természetes és újrahasznosított összetevőkkel helyettesítették.

 

Alkalmazottak száma

 

2022 végén a Continental világszerte körülbelül 200 000 alkalmazottat foglalkoztatott, ami 8 000 fővel több, mint a 2021 év végi adat (+4,3 százalék). A növekedés különösen az Automotive csoport szektorban volt szembetűnő, mind a termelésben, mind a fejlesztésben. A szoftver- és informatikai szakemberek száma például körülbelül 2000 fővel nőtt, jelenleg 21 ezerre szerte a világon.