A Rambus ezért cselhez folyamodott, és egy alattomos lépéssel perelni kezdte az SDRAM és DDR-SDRAM memóriákat gyártó cégeket. A cél óriási licenszdíjak kifizettetése volt az SDRAM-ot gyártó cégekkel, amely a DDR és hagyományos SDRAM-ok árait olyannyira megemelte volna, hogy a Rambus DRAM árelőnybe kerüljön.
A Rambus ehhez a "tengeralattjáró szabadalom" taktikát alkalmazta. A tengeralattjáró szabadalom lényege abban rejlik, hogy a cég bejegyez egy vagy több olyan szabadalmat, ami később tömegtermékek alapja lesz. A bejegyzett szabadalmat a cég mindaddig titokban tartja, amíg a különböző társaságok jóhiszeműen alkalmazni kezdik a szabadnak hitt technológiát. Amikor a cég úgy gondolja, hogy már elegen alkalmazzák a technológiát, és immár nehéz lenne egy másikat találni helyette, feltárja titokban tartott szabadalmát, és jókora licenszdíjat követel minden ezen technológiát alkalmazó cégtől.
A világ három jelentős DRAM memóriagyártója, a Micron, az Infineon és a Hyundai nemrégiben elhatározta, hogy visszavág a Rambusnak. A három gyártó egymástól független perekben azt próbálja bebizonyítani, hogy a Rambus 1990-től kezdődően tudatosan és előre kitervelten becsapta a DRAM-ipart, hogy később uralma alá helyezhesse azt.
A JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council - Közös Elektronikus Eszköz Tervező Egylet), amely az SDRAM technológiát kifejlesztette, a közelmúltig nem tudott a Rambus SDRAM-szabadalmairól. A JEDEC, melynek számos nagy elektronikai óriáscég tagja, 1990-ben kezdte el a szinkron DRAM, azaz SDRAM kifejlesztését. 1990-től 1996-ig a Rambus is a JEDEC tagja volt.
A Rambus Inc. az SDRAM technológiának egyes részeit már 1990-ben szabadalmaztatta, természetesen titokban. A cég 1996-ban lépett ki a JEDEC-ből, amit a társaság azzal magyarázott, hogy a JEDEC fejlesztései lassan haladnak, és nem egyeznek a Rambus elképzeléseivel. A Rambusnak ellenszegült három DRAM-gyártó szerint ez egyszerűen nem igaz.
A '90-es években több percedens értékű ítélet született a mostani esethez hasonló ügyekben. A Dell Computer 1996-ban pert vesztett egy "tengeralattjáró szabadalomhoz" kapcsolódó perben, mivel a cég tag volt egy nyílt szabványt fejlesztő egyletben, és nem tudatta az egylet többi tagjával, hogy időközben szabadalmaztatta a kifejlesztés alatt álló technológiát.
A Rambus Inc. egy hónappal a Dellt elmarasztaló ítélet után lépett ki a JEDEC-ből, amire a "rendkívül gyanús" enyhe kifejezés. A memóriagyártók szerint teljesen egyértelmű, hogy a Rambus azért lépett ki, mert rosszindulatú tervei voltak, és nem szeretett volna a Dell sorsára jutni.
Az elmúlt napokban egyes hírügynökségek kérvényezték a Hyundai-Rambus per keretein belül felhalmozott Rambus céges iratok nyilvánossá tételét, aminek a bíróság eleget tett. Bár a "füstölő pisztoly" nem került elő a Rambus dokumentumokból, a társaság mégis kezd kellemetlen helyzetbe kerülni, mert apró bizonyítékok egyre inkább alátámasztják azt az álláspontot, hogy a Rambus tudatosan hozta nehéz helyzetbe a DRAM-ipart.