Óriási volt az érdeklődés a Lenovo Magyarország és a WWF Magyarország közös, ingyenesen elérhető digitális környezeti nevelési programja, a VR Expedíció kapcsán. Az interaktív program a digitális technológia legmodernebb eszközeit használva ismerteti meg a diákokkal Magyarország érintetlen természeti szépségeit. A programra 2021 novembere óta lehetett jelentkezni, a lehetőség pedig olyan népszerű, hogy a tervezett 4 000 fős keret mindössze néhány nap alatt betelt.
A WWF For Children környezeti nevelési programsorozat évek óta létezik, a 3x45 perces interaktív foglakozások során a WWF Magyarország önkéntesei hívják fel a diákok figyelmét a környezetvédelem fontosságára és hazánk természeti értékeire. A Lenovo ThinkReality eszközein keresztül pedig a diákok most az iskolateremből egyenesen az érintetlen hazai erdőkbe vagy akár az afrikai szavannákra léphetnek ki. Az ingyenesen elérhető programra bármelyik középiskolai oktatási intézmény jelentkezhet, a szükséges eszközöket és a technológia használatát segítő szakembereket a Lenovo Magyarország és a WWF Magyarország biztosítja az iskolák számára.
„Az iskolai környezeti nevelés kiemelten fontos, hiszen a mostani középiskolásokból néhány éven belül azok a vállalati vezetők lesznek, akik majd a bolygónk jövője szempontjából meghatározó döntéseket hozzák” – mondta el Patkó Dóra, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértője. „A Lenovoval együttműködve, a digitális eszközöket bevonva új távlatok nyíltak az edukációs programjaink előtt, és sokkal könnyebben tudjuk megszólítani is a gyerekeket.”
A Lenovo a Smarter Technology for All – Okos eszközök mindenkinek szlogenjét szerette volna gyakorlatba ültetni a WWF Magyarországgal közös program keretében, ötvözve a vállalat számára fontos fenntarthatósági szempontokkal, amelyek kiemelten fontosak a Lenovo számára: a vállalat 5 éves tervében szerepel többek között, hogy globális üzleti tevékenységük villamosenergia-ellátásának 90 százalékát megújuló erőforrásokból biztosítsa, továbbá 1 millió tonnával csökkentse ellátási láncának üvegházhatásúgáz-kibocsátását.
„A Lenovo az elmúlt több mint 10 évben számos olyan vállalást határozott meg, amely a fenntarthatóbb működéshez járul hozzá” – mondta el Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója. „Természetesen amikor a jövőre gondolunk, akkor gondolnunk kell annak a korosztálynak az oktatására is, akikre a bolygónkat hagyjuk majd. Ez a generáció nagyon fogékony az okoseszközök használatára, így azt gondolom, hogy a VR Expedícióval a Lenovo eszközei a vállalat edukációs és fenntarthatósági törekvéseit egyaránt támogatják.”
A Lenovo eszközein keresztül azok a diákok is meg tudnak ismerkedni az ország természeti kincseivel, akiknek egyébként nem lenne lehetősége eljutni ezekre a helyekre.
„A digitális eszközöknek fontos és hasznos szerepe lehet az oktatásban, ha megfelelően használják őket.” – mondta el Rózsa Gábor, a Belügyminisztérium Digitális Módszertani és Fejlesztési Osztályának osztályvezetője. „A technológia segít felkelteni a gyerekek érdeklődését, sokkal közelebb hozza számukra az információkat, mintha csak könyvből olvasnák, vagy hallanák azokat, a vizuális élmény pedig átélhetőbbé és könnyebben memorizálhatóvá teszi az ismereteket. A VR Expedíció keretében a szakmaiságról a programba bevont szakemberek gondoskodnak, a virtuális valóságnak köszönhetően pedig a diákok a gondosan összeállított tananyagot sokkal nyitottabban fogadják.”
A VR szemüvegekben rejlő potenciált jelzi, hogy a program első és második etapja is betelt, de várhatóan a későbbiekben még többeknek nyílik majd lehetősége a VR által nyújtott speciális tanulási eszközöket alkalmazni, ezért érdemes figyelni a WWF Magyarország weboldalát.
A VR Expedíció edukációs programról az alábbi videóból tudhat meg többet: