Nyilvánvaló, hogy a lépés része az interneten zajló általános üzleti modell korrigációknak, számos eset bizonyítja, hogy az ingyenes szolgáltatásoknak befellegzett.
A Yahoo képviselői állítják, hogy bár sokkal kevesebb cikket bocsájtanak aukcióra, a forgalom nem csökkent, rengetegen licitálnak a termékekre. Úgy érzik, komolyabbá sikerült tenni a szolgáltatást, az oldalak nincsenek többé elárasztva értéktelen kacatokkal. Nem utolsósorban pedig a Yahoo új bevételi forrásra tett szert.
Az új modell a látogatókban vegyes fogadtatásra talált, a versenytársakban viszont ellenkezőleg. Az online aukciók nagyágyúja, az eBay hamarosan követve a példát, január 31.-től szintén bevezette a licitdíjat (5 cent és 1,30 dollár közti értékben). Az Amazon még nem lépett, de sajtóhírekben már azt nyilatkozták, a közeljövőben ők is átalakítják népszerű aukciós rendszerüket, ám hasonlóan minimális díjat számítanak majd fel.