A kutatás során feltett kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy az érintettek egy esetleges átfogó kormányzati internetes programtól nem várnak nagymértékű javulást.
A beérkezett válaszok szerint tavaly a szolgáltatók árbevételének átlagosan 5,3 százalékát tették ki a reklámbevételek.
Az internetes cégek a következő években e bevételi forrásuk súlyának enyhe növekedésére számítanak.
A szolgáltatók 2000-ben saját cégük és szolgáltatásuk interneten keresztüli hirdetésére reklámköltségvetésük 6,8 százalékát fordították, míg az idén ennek mintegy kétszeresét költik hasonló célokra.
A szolgáltatók szerint az internetes reklámpiac 2000-ben 735 millió forint volt, míg az idén megduplázódik.
A kutatás szerint a növekvő kereslet kielégítésére az internetszolgáltatók saját infrastruktúrájuk fejlesztésével is készülnek.
Az előrejelzés szerint a szolgáltatók szervereik számát 2001-ben 38 százalékkal növelik, s úgy vélik, a következő években még tovább erősödik a már jelenleg is élesnek ítélt verseny az internetszolgáltatás területén.
A felmérés során megkérdezték a kábeltelevíziós társaságokat is arról, hogy mikor kívánnak internetes szolgáltatást nyújtani.
A kutatásból kiderült, hogy a válaszoló kábeltelevíziós cégek valamivel több mint a felének már csillagpontos a rendszere, míg a többiek a következő 1-2 évben tervezik rendszerük továbbfejlesztését.
Internetezési lehetőséget egyelőre a szolgáltatók töredéke nyújt saját hálózatán, míg többségük, mintegy 80 százalékuk csak az elkövetkező években teszi erre alkalmassá rendszerét.